نماینده تبریز در مجلس: مشکل ما مذاکره نیست مشکل ما بی توجهی به مردم است

نماینده تبریز در مجلس: مشکل ما مذاکره نیست مشکل ما بی توجهی به مردم است

روز جدید : محوریت افراد باید رعایت شود و مردم بتوانند انتخاب کنند. مردم باید بتوانند ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنند، نماینده خود در مجلس و رئیس جمهور خود را انتخاب کنند، وقتی با 25 درصد حمایت مردمی انتخابات را انجام دادیم، قطعاً باید به عنوان پشتوانه ملی احساس پوچی کنیم.

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اینکه آیا راه حل عبور از شرایط فعلی مذاکره نیست، گفت: مشکل ما مذاکره نیست، مشکل ما بی توجهی به مردم است. و در مورد موضوع FATF، استراتژی اعتمادسازی که دولت ها می خواستند دنبال کنند و انجام دهند، هیچ نتیجه یا دستاوردی نداشته است.

احمد علیرضا بیگی افزود: آنچه مشخص است این است که در مذاکره با خارجی باید به حمایت از مردم خودمان برگردیم. اگر پشت شما خالی از مردم است، باید به خواست و اراده بیگانه اطاعت کنید تا این موضوع حل شود.» این کار انجام نمی شود، این امر در عمل نمی تواند نتیجه و دستاوردی داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم معتقدند که حل مشکلات اقتصادی ما در گرو برجام است. هشت سال گذشته دولت روحانی نشان داد که برجام نمی تواند در این زمینه موثر باشد. برجام اصلاً برای اجرا نوشته نشده بود. ما از طرف غربی درک می کنیم که به دلیل رقابتی که امروز رخ داد، قرار بود سفر بایدن به منطقه، عربستان را وادار کند که خود را با سیاست های غرب تطبیق دهد و در ازای آن برای ایران انگیزه و انگیزه ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که عده ای فکر می کنند اگر غرب و بیگانگان بد هستند چرا این همه امتیاز به روسیه و چین می دهیم، گفت: باید بر اساس یک استراتژی مشخص و مبتنی بر عقل، مصلحت با روسیه و چین برخورد کنیم. و فرصت ها برای برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران، البته روسیه و چین هرگز با ما در جنگ نبوده اند.

بیگی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ چیز دیگری درباره این ادعا که «روسیه هیچ وقت با ما درگیر نبوده است» می گوید، گفت: روسیه الان با ما درگیر نیست، اما غرب الان با ما درگیر است. تجربه گذشته در چندین مورد مذاکره در دولت های مختلف و کنار گذاشتن مذاکرات طرف غربی و آمریکایی گواه این مشکل است. رفتار غربی ها نشان می دهد که اصولاً مذاکرات نتیجه ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: دستاورد مذاکرات و برجام برای ما ممکن است توانایی نقل و انتقال پول، عملیات بانکی، رفع تحریم بیمه ای و کشتیرانی باشد که در شرایط فعلی هرگز به ما داده نمی شود مگر اینکه تعهدی داشته باشیم. آخرین تجربه ای که در دولت روحانی در بهترین شرایط داشتیم حذف این تحریم ها در قالب اینستکس بود که قرار بود درآمد حاصل از فروش نفت ما در صندوق اینستکس متمرکز شود و از درآمد متمرکز استفاده کنند. در صندوق، برای کار از طرف ما غلات، شکر و روغن خریدند که آن هم شکست خورد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها تاکید کرد: اکنون باید به مردم برگردیم، مردمی که در دولت هشت ساله روحانی توانستند 177 میلیارد دلار از کشور خارج کنند در حالی که در تحریم بانکی بودیم. و عملیات بانکی انجام نشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این افراد نادیده گرفته می شوند، گفت: نوع حکومت داری ما چنین شرایطی را ایجاد کرده است، الان مردم ما در معادلات اقتصادی کجا هستند؟ در بحث حذف ارز ترجیحی کجا هستند؟

بیگی در پاسخ به این سوال که مردم چه تغییری در نوع حکومت باید ایجاد کنند، گفت: باید به محوریت مردم احترام گذاشته شود و مردم بتوانند انتخاب کنند. مردم باید بتوانند ماشین لباسشویی خود را انتخاب کنند، نماینده خود در مجلس و رئیس جمهور خود را انتخاب کنند، وقتی با 25 درصد حمایت مردمی انتخابات را انجام دادیم، قطعاً باید به عنوان پشتوانه ملی احساس پوچی کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا با این روند نارضایتی های اجتماعی بیشتر می شود، گفت: طبیعی است که نارضایتی ها بیشتر شود زیرا سیاست ها و راهکارهای ما با بی توجهی به مردم انجام می شود. ما در حال حذف ارز ترجیحی هستیم و هدفمان فقط ایجاد تعادل بین دخل و خرج دولت است، آیا به دخل و خرج خانوار فکر کرده ایم مشکلی وجود دارد.

بیگی در پاسخ به این سوال که مجلس تا چه اندازه از دولت سود می برد، گفت: مجلس از دولت سود می برد و این سنت جدیدی نیست. در دولت قبل این اتفاق افتاد. او در تمام مسائلی که در کشور پیش می آید با دولت موافق است. در واقع بین آنچه در جامعه اتفاق می افتد و آنچه در مجلس می افتد فاصله زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و معاون اول رئیس جمهور اعلام می کنند آنچه به عنوان یارانه به مردم می دهیم بیشتر از قیمتی است که از مردم می شود. گفتن این حرف ها انگشت گذاشتن در چشم و مجادله با مردم است که عواقب آن خوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید