«نه» کلمه ای است که آینده مردم را از نابودی نجات می دهد/ آگاهی و غنی سازی راهی برای مقابله با اعتیاد


ساعت: 09:35
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879749

علی احمدی گفت: آنچه از ابتلا به مواد مخدر جلوگیری می کند، تقویت توان نه گفتن افراد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: آنچه به پیشگیری از عفونت دارویی کمک می کند، تقویت توانایی نه گفتن افراد است.


وی گفت: پرورش پاسخ منفی نوجوانان به پیشنهادات اعتیاد باید از دبیرستان تا دبیرستان مورد توجه قرار گیرد.


احمدی تربیت خانواده و رفتار والدین در خانه را یکی دیگر از عوامل گرایش نوجوانان به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: اگر سیگار، مصرف مشروبات الکلی و سایر رفتارهای غیرعادی برای خانواده، اقوام و افرادی که فرزندان با آنها زندگی می کردند طبیعی بود. کودکان و نوجوانان را به مصرف مواد تشویق کنید.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری آسیب های اجتماعی و کمبود محبت و محبت در خانواده را از دیگر عوامل گرایش به مواد مخدر عنوان و خاطرنشان کرد: سالمندان برای جبران کاستی ها جذب افرادی می شوند که دوستشان دارند و ممکن است به پیشنهاد مصرف آنها پاسخ مثبت دهند. مواد مخدر


وی خاطرنشان کرد: فقر و محرومیت، بیکاری، بیماری های روانی و… عوامل دیگری هستند که می توانند منجر به گرایش به سمت مصرف مواد مخدر شوند: اما آنچه بیش از همه این اعتیادها را تحت تأثیر قرار می دهد، زمینه فرهنگی و جاه طلبی ها است، آنها خود مردم هستند.


رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: مهم ترین کاری که باید در جامعه انجام شود آگاهی، غنی سازی و فرهنگ سازی است و باید در این زمینه به جوانان اطلاع رسانی شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید