نگرانی هایی در مورد اثرات ارز ترجیحی وجود دارد

ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800822

جعفر گادری گفت: در خصوص آثار و تبعات ارز ترجیحی تردید و نگرانی وجود دارد، همچنین درآمدهای مالیاتی افزایش چشمگیری داشته و درآمدهای نفتی خوش بینانه تلقی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر گادری در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: به دو دلیل علیرغم مشکلات جدی به لایحه بودجه سال 1401 رای مثبت دادم، یکی به دلیل تغییر آیین نامه، زیرا اگر می خواستیم لایحه کل بودجه را تا پایان سال جاری رد کنیم. دولت دیگر نباید آن را اصلاح کند و لایحه بودجه را به مجلس بازگرداند و تصویب بودجه عملاً به سال آینده موکول شد. علاوه بر این، از آنجایی که این اولین سال از روی کار آمدن دولت است، باید از دولت حمایت می شد.

وی در خصوص مشکلات طرح قانون 1401 افزود: در مورد آثار و تبعات ارز ترجیحی تردید و نگرانی وجود دارد. همچنین درآمدهای مالیاتی افزایش چشمگیری داشته و درآمدهای نفتی خوشبینانه است.

گادری خاطرنشان کرد: همچنین در لایحه بودجه 1401 سهم صندوق توسعه ملی به 20 درصد محدود شده است. تلاش‌هایی برای افزایش دستمزدها صورت گرفته است، اما دولت تاکنون نتوانسته است انتظارات موجود برای بهبود دستمزدها را برآورده کند.

وی گفت: همچنین در بحث بهبود فضای کسب و کار شاید دولت باید تمهیدات جدی تری را در نظر می گرفت.

یکی از اعضای کمیته تلفیق بودجه سال 1401 گفت: لایحه بودجه سال 1401 با توجه به ظرفیت کشورهای همسایه و تجارت خارجی نیازمند احکام جدی تری بود.

گادری افزود: همچنین باید در زمینه واگذاری اموال و دارایی های دولتی، فروش سهام و تنوع بخشی به درآمدهای دولتی اقدامات جدی تری انجام می شد. با وجود همه مخالفت ها و مشکلات، آرای خوبی برای تصویب کلیات لایحه بودجه 1401 داده شد و امیدواریم شاهد تعامل بیشتر مجلس و دولت باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید