نگران پزشکان نادان با تشخیص اشتباه، برجام هرگز تبدیل به یک جسد متعفن نشد.

نگران پزشکان نادان با تشخیص اشتباه، برجام هرگز تبدیل به یک جسد متعفن نشد.

روز جدید : زمان کمی برای تبدیل شدن برجام به جسد متعفن باقی نمانده است، اما اگر پزشک حکیمی مسئول پایان باشد، به احتمال زیاد از مرگ برجام جلوگیری می کند، زیرا وقتی جنازه در زمان مرگ اعلام می شود، او را دفن می کنند. و معلوم نیست که وراث بتوانند خانواده و موقعیت بهتری بسازند.

پزشکان نادان نگران به اشتباه فهمیدند که برجام هرگز تبدیل به یک جسد متعفن نشده است.

این سخنان در حالی در مجلس مطرح شد که برجام هنوز در کما بود و از نظر قانونی کار می کرد اما از نظر اقتصادی بوی تعفن می دهد.

ظریف گفت ما کار بزرگی کردیم نمایندگان گفتند شما خائن هستید و بهتر است این جسد بدبو را هر چه زودتر دفن کنید.

ظریف گفت برجام از 598 برای من مهمتر بود فریادها بیشتر شد. در همین حال سخنگویی گفت چرا گفت برجام مهمتر از 598 است؟ این کار از طریق دیپلماسی انجام شد! آنهایی که فهمیدند ساکت بودند، آنهایی که کارشان فریاد زدن بود مدام فریاد می زدند.

جواد ظریف با یک فایل صوتی زندگی سیاسی خود را تغییر داد اما این نماینده مشهد در شش ماه گذشته فریاد نزده است.

در حال حاضر فوریه است و زمانی تا پایان فوریه 2022 باقی نمانده است.
بهمن ماه آخرین فرصت برجام برای زنده شدن پس از بهمن ماه است. در برخی مواقع برجام اتفاقاتی رخ می دهد که دیگر نمی تواند برجام 2015 را احیا کند.

جانشین برجام در بهترین حالت یک قرارداد دو ساله است که در بهترین حالت، بایدن می خواهد در دوران ریاست جمهوری اش درباره خودش صحبت کند، اما برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، آن را به منتقدانش می فروشد.

برجام جایگزین بهتری ندارد!

هیچ تیم توافقی برجسته قبلی وجود ندارد و سیستم نیز به دنبال توافق کامل نیست.

زمان کمی برای تبدیل شدن برجام به جسد متعفن باقی مانده است، اما اگر در نهایت پزشک عاقل مسئول باشد، احتمالاً از مرگ برجام جلوگیری می کند، زیرا وقتی جنازه در زمان مرگ اعلام می شود، دفن می شود و نمی کند. واضح است که وارثان می توانند خانواده و وضعیت بهتری بسازند.

اگر ایران فرض کند که به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، حداقل دو هفته فرصت داریم که قرعه کشی کنیم، اما این تساوی برای ایران کمتر از باخت نیست، زیرا صعود آن زیاد نیست.

ما می خواهیم صعود کنیم، عادلانه بازی کنیم و کارت زرد و قرمز نداشته باشیم، آنها جمع نمی شوند.

این فوریه لعنتی! به سرعت می گذرد و طرف های مذاکره دهان به دهان بازی می کنند.

برجام هرگز تبدیل به یک جسد متعفن نشده است، اما پزشکان سیاسی دلسوز ناآگاه آنها را اشتباه درک کرده اند. اما این کما را می توان در کمتر از بیست روز نجات داد، در غیر این صورت پزشکان مجرب نمی توانند کاری انجام دهند.

* کارشناس بین المللی و مدرس دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید