امام رضا (ع) با ورود خود به ایران تحول فکری را در جهان اسلام به ارمغان آورد/ توهین کنندگان به ثامن الحجج نادان و نادان هستند.


ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855044

حجت الاسلام هدبنده گفت: امام رضا(ع) با ورود خود به ایران تحول فکری در جهان اسلام ایجاد کردند، زیرا با ورودشان به ایران، شیعیان در محاصره فکری قرار داشتند و این ولایت قهری امام باعث شد که منطق شیعه و مبنای فکری تغییر کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام خدابنده کارشناس مذهبی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: شخصیت نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) مانند خورشید است که همه انسان ها اعم از شیعه، سنی، مسلمان و غیرمسلمان از آن بهره مند هستند.


وی با بیان اینکه امام رضا (ع) دو بار توانسته است مردم را از مقام معنوی خود آگاه کند، بیان می کند: یکی از این موارد در نیشابور است که در حدیثی از زبان خدا می گویند کلمه لا اله الا الله به معنای ورود به اسلام و اسلام است. معرفت خداوند متعال حصاری برای حفظ انسان است و شرط این حصار این است که امام و ولایت در کنار آن قرار گیرد.


هدبنده یادآور شد: دومین جایی که امام رضا(ع) به مقام معنوی خود اشاره کردند در مناظره ای بود که مامون شروع کرد، در واقع مامون قصد داشت جایگاه علمی امام را زیر سوال ببرد.


این کارشناس مذهبی ادامه داد: اگر همه احادیث شیعه را یک پیکر بدانیم، هر امامی در این بدنه نقش ویژه ای دارد چرا که فقه شیعه قانون جعفری است و تمام احادیث امام جعفر و امام بکر (ع) اخذ شده است.


وی افزود: این در حالی است که اعتقادات ما رضوی است و برگرفته از وجود مقدس امام رضا(ع) است. مناظره مامون بر اصل دین بود و امام رضا (ع) توانست با احادیث اعتقادی و کلامی به همه آنها پاسخ دهد».


این کارشناس مذهبی یادآور شد: وقتی رضا(ع) را دارم در حدیثی می فرماید: ای شیعیان اگر می خواهید پیرو واقعی من باشید باید حرف مرا بشنوید و بفهمید و به دیگران برسانید. باید به حرف های استادت گوش بده.


خدابنده خاطرنشان کرد: عبادت وجود مقدس امام رضا(ع) از مواردی است که می تواند انسان را به حقیقت وجود امام و اهل بیت(ع) نزدیک کند.


وی بیان می کند: زمانی که امام رضا(ع) از مدینه وارد مرو شد، فرمود در طول شبانه روز اعمال شیعیان را دو بار اهل بیت بر ما عرضه می کنند و ما شیعیان خود را می شناسیم، پس امام اعمال ما را دو بار یکی می بیند. روز و ممکن است شاد باشند یا ناراحت باشند و دلسوزی امام رضا (ع) ما را به دعا وا می دارد.


خدابنده تاکید کرد: عبادت امام رضا(ع) به این معناست که ما همه جا جزو خادمان این امام بزرگوار هستیم و هر کاری را به نیت سعادت و رضایت امام رضا(ع) انجام می دهیم.


این کارشناس مذهبی افزود: امام رضا(ع) با ورود خود به ایران تحول فکری در جهان اسلام ایجاد کردند، زیرا با ورود به ایران، شیعیان در محاصره فکری قرار داشتند و این عهد اجباری امام باعث شد که منطق شیعه و مبنای فکری تغییر کند.


وی با بیان اینکه عده ای جاهل و جاهل در خارج از کشور در حال تهیه مطالب و فیلم های توهین آمیز از مقام شامخ امام رضا (ع) هستند و دل عاشقان امام را ناراحت و به یاد می آورند، گفت: اما باید به آنها گفت که غبارپاشی بر روی خورشید در واقع در حال ریختن است. گرد و غبار روی سر


هدبنده صبر، مهربانی، پرهیز از آزار دیگران، مهربانی و مهربانی با مومنان را از ویژگی های منتظران واقعی امام زمان می داند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید