نیاز به تامین مالی پروژه های زیربنایی که بر رشد اقتصادی تاثیر می گذارد


ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835932

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تامین اعتبار پروژه های زیربنایی موثر بر رشد اقتصادی استان و افتتاح سریع این پروژه ها را ضروری دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریزبیدار، محمد کلامی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه عملیاتی رشد 8 درصدی اقتصاد استان اظهار داشت: یکی از بخش هایی که می تواند به رشد 8 درصدی اقتصاد استان دست یابد، گردشگری است.

وی بر لزوم توجه به معرفی زمین و شناسایی ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری استان تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران باید شناخت کاملی از فضای سرمایه گذاری داشته باشند و دچار استرس های ناشی از سلیقه نشوند.
کلامی پیشنهاد کرد: المان هایی از زیبایی های خاص تبریز و استان در شهرهای توریستی کشور نصب شود تا گردشگران از جاذبه های گردشگری این شهر مطلع شوند و سرمایه گذاران در این منطقه ترغیب به سرمایه گذاری شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز تامین مالی پروژه های زیربنایی موثر بر رشد اقتصادی و افتتاح سریع این پروژه ها را ضروری می داند.
وی بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه هایی مانند سدهای خداآفرین، سهند و آیدوغموش قطعاً دارای منافع اقتصادی است و می تواند منافع خود را در داخل استان نشان دهد و زیرمجموعه ها را متحرک کند. بنابراین تکمیل این گونه پروژه ها باید در اولویت استان باشد.
کلامی خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید اجرای کلان پروژه ها را در استان تسهیل کنند و در ایجاد رشد 8 درصدی در استان نقش اساسی داشته باشند.
وی اذعان داشت: به هر حال رشد اقتصادی هشت درصدی امسال در نظر گرفته شده است. دستیابی به این نرخ رشد مستلزم فراهم آوردن زمینه ای از سیاست گذاری کلان اقتصادی تا مقابله با مشکلات شرکت های کوچک و متوسط ​​است.
در این جلسه برنامه متولیان اقتصادی استان برای دستیابی به رشد 8 درصدی در سال جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید