هر روز 80 نوزاد یمنی در اثر محاصره وحشیانه جان خود را از دست می دهند


ساعت: 19:00
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920517

وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن از مرگ روزانه 80 نوزاد یمنی به دلیل کمبود دارو در نتیجه محاصره وحشیانه این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه المسیره، طه المتوکل، وزیر بهداشت دولت نجات ملی در یک کنفرانس پزشکی در صنعا گفت: حملات ائتلاف متجاوز بیش از 16000 کودک و زن را کشته و زخمی کرده است. . “

وی افزود: آمار ما روزانه مرگ 80 نوزاد را به دلیل کمبود تجهیزات، دارو و تخصص پزشکی در اثر محاصره ثبت می کند.

متوکل ادامه داد: 50 درصد نوزادان نارس در یمن بر اثر تجاوزات و محاصره جان خود را از دست می دهند.

در همین حال نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در یمن گفت: یمن بالاترین نرخ مرگ و میر کودکان را در خاورمیانه دارد.

این مقام سازمان ملل افزود: آمار سازمان ملل در یمن به ازای هر هزار نوزاد متولد شده، 60 کودک مرگ را ثبت کرده است.

وی افزود: آمارهای سازمان ملل تایید می کند که سالانه 52 هزار کودک جان خود را از دست می دهند. یعنی هر ده دقیقه یک کودک می میرد.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در 21 دسامبر اعلام کرد که از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، بیش از 11 هزار کودک یمنی کشته یا معلول شده اند.

یونیسف گزارش داد: آمار واقعی این جنگ احتمالاً بسیار بیشتر است. هزاران کودک جان خود را از دست داده اند و صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی و بیماری های قابل پیشگیری هستند.

یونیسف اعلام کرده است که حدود 2.2 میلیون کودک یمنی به شدت دچار سوء تغذیه هستند که یک چهارم آنها زیر 5 سال سن دارند. بسیاری از آنها در معرض خطر ابتلا به وبا، سرخک و سایر بیماری های قابل پیشگیری با واکسن هستند.

تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن از سال 2014 آغاز شد و در این مدت صدها هزار نفر در نتیجه مستقیم درگیری ها یا به دلیل تأثیرات غیرمستقیم جنگ از جمله آب آشامیدنی ناسالم جان خود را از دست دادند یا مجروح و بیمار شدند. شیوع بیماری و قحطی.

آخرین گزارش یونیسف نشان می دهد که 3774 کودک یمنی بین مارس 2015 تا سپتامبر 2022 جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، آتش بس در یمن تا دوم اکتبر ادامه داشت و پس از آن تمدید نشد. از آن زمان تاکنون حداقل 62 کودک کشته یا زخمی شده اند.

یونیسف برای مبارزه با بحران انسانی در یمن 484.4 میلیون دلار کمک درخواست کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید