هر کس کی روش را آورد می دانست که به کسی پاسخ نمی دهد

هر کس کی روش را آورد می دانست که به کسی پاسخ نمی دهد

علی موسوی فوتبالیست سابق تیم ملی کشورمان بدون پاسخ به سوالات رسانه ها درباره شرایط این روزهای فوتبال ملی و رفتن کی روش از ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

آیا انتظار داشتید کارلوس کی روش بدون برگزاری نشست خبری و توضیح دلایلش برای پیش نرفتن با تیم ملی ایران را ترک کند؟

سرمربی تیم ملی همانطور که قبل از سفر به قطر برای همایش با رئیس فدراسیون به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و خداحافظی کرد، باید با اهالی فوتبال درباره مشکلاتی که بعد از بازگشت و قبل از رفتن وجود دارد صحبت کند. ایران هم همینطور و بعد خداحافظی می کرد باید بگوید چه مشکلاتی در تیم ملی ایران وجود دارد تا نفر بعدی که می خواهد جایگزین او شود نقاط ضعف و دلایل جلو نرفتن را بداند.

به نظر شما چرا این اتفاق نیفتاد؟

چون از کسی سوء استفاده نکرد.

منظورتان “کسی” در فدراسیون فوتبال است؟

فدراسیون یا هر کسی که او را وارد کرد، 100 درصد می دانست که کارلوس کی روش فردی است که به هیچ کس پاسخ نمی دهد. او از زمانی که سرمربی تیم ملی بود عادت نداشت که سرمربی باشد.

از آنجایی که فدراسیون فوتبال دلیلی برای برگزاری چنین جلسه ای اعلام نکرد، آیا می توان حدس زد که از نتایج و دستاوردهای کی روش راضی بماند؟

قطعا عملکرد تیم ما در این مسابقات ضعیف بود. در بازی اول با یک شکست مفتضحانه حیثیت فوتبال ما زیر سوال رفت در حالی که می توانستیم با فوتبال روان انگلیس را به نمایش بگذاریم. ولز نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر خواهان حضور این تیم در گروه خود بود زیرا در واقع چهره جذابی بود که به عنوان آخرین تیم به جام جهانی صعود کرد. ایران انگیزه کافی داشت و آنها را شکست داد. آمریکا هم آمد و به ما گل زد و بقیه بازی را اداره کرد. در واقع در این جام کار خاصی نکردیم و سقوط کردیم.

پس از پایان دیدار ژاپن و کرواسی، سرمربی تیم آسیایی تعظیم کرد و از ژاپنی ها عذرخواهی کرد. چه تفاوتی بین رفتار کادر فنی تیم ژاپن و رفتار کادر فنی تیم ایران با هواداران فوتبال می بینید؟

به هرکسی که مورد اعتماد است و به تیم ملی داده می شود قطعا باید پاسخگو باشد. اینها مثل سرمربی ژاپن که اینطوری می آید و عذرخواهی می کند، قطعاً 100 درصد خواسته فدراسیون فوتبالش را برآورده کرده است اما فرهنگ بالایش مجبورش می کند که عذرخواهی کند، به فرهنگ و مردم ایران توهین می کند و بعد از آن. برگها. این به دلیل یک نقص بزرگ در ساختار فوتبال ما است.

با این تفاسیر به نظر شما چه نوع مربی برای فوتبال ایران خوب است؟

در این آشفته بازاری که در تیم ملی داریم، هر سرمربی وارد آن شود غرق می شود. اگر به اتفاقات دو ماه مانده به جام جهانی برگردیم، می بینیم که هیچ چیز سر جای خود نیست.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

بازیکنان تیم با هم دعوا کردند، برخی از آنها با سرمربی مشکل داشتند، افکار اسکوچیچ به هم ریخته بود و او نمی دانست سرمربی است یا نه، تیم ملی گیج شده بود و اصلاً مشخص نبود. در راه ویترین جام جهانی.که همه به فوتبال ما خیره شده اند، چه بلایی سرمان می آید! شک نکنید همین تیم های آسیایی 50 درصد تیمشان را برای جام ملت ها عوض می کنند و با جوانی های خودشان به استقبال جام جهانی بعدی خواهند رفت.

به نظر شما با کی باید به جام جهانی بعدی برویم یا با حضور او مخالفید؟

فوتبال ما در حال سقوط است و مشکل کمبود مربی خوب نیست. برنامه های فوتبال مشکل دارد. صبر کن، مربی هر تیم قهرمان جام جهانی را بیاور، مطمئنم همین اتفاق برای او خواهد افتاد. چون هیچ چیز درست نیست. دو ماه مانده به مسابقات جهانی، فدراسیون ما رئیسی نداشت!

به نظر شما در بحث غیر تبلیغاتی وقتی همه انتقادات متوجه کیست، پشت این ماجرا افرادی هستند؟

در کل عدم صعود تیم ملی مقصر خاصی ندارد. اتفاقاً فکر می کنم اگر با این همه مشکل رنکینگ می شدیم، فوتبال دنیا زیر سوال می رفت. ما فکر می کردیم در موقعیت خوبی هستیم چون لگبونرهای زیادی داریم، اما آنها در چهار لیگ معتبر اروپایی نیستند. با این شرایط قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی باید به فکر ساختار فوتبالی خود باشیم و آن را درست کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید