هزینه سرمایه ملی کشور در دوران پهلوی برای تحقق اهداف استکبار جهانی

ساعت: 09:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804382

حجت‌الاسلام هادی معصومی گفت: صرف سرمایه‌های ملی برای رسیدن به اهداف استکبار جهانی و حل معضل اقتصادی، نه مشکلات اقتصادی ایران، بلکه مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه و غربی و مانند آن از جمله عواملی بود که باعث محرومیت ایران شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام هادی معصومی امام جمعه غزی در گفتگو با خبرنگار عصرترک در مانه و سملقان گفت: شرارت ها و جنایات پهلوی کاملا مستند و موجود است. رژیم نیز از او انتقاد کرد و جنایات را در قالب دست نوشته و کتاب منتشر کرد.

وی ادامه داد: یکی از جنایات رژیم پهلوی این بود که در مقابل اعتراضات مردمی علیه حکومت، به جای گوش دادن به مطالبات مردم، تیرباران و تیرباران شدند و در نتیجه افراد زیادی در زندان های شکنجه ساواک جان باختند. “دادند.

حجت الاسلام معصومی یکی دیگر از جنایت های رژیم پهلوی را تعرض به دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: جمع کثیری از روحانیون علاوه بر شهادت دانشجویان، فرهنگیان را نیز کشتند.

وی اختلاس میلیاردی در دوران پهلوی را یکی از جرایم بزرگ بیت المال علیه کشور دانست و گفت: حدود 100 میلیارد دلار توسط بیت المال پهلوی در دهه 50 اختلاس شده است. خانواده را بالای سر متصرفین دنیا قرار می دهند و این افراد به اختلاس بسنده نمی کنند و با قمار بازی های خود بیت المال را غارت می کنند.

حجت الاسلام معصومی افزود: در زمان محمدرضا پهلوی کشور بحرین کنونی جزو ایران بود که به عنوان میراث خانوادگی داده می شد و حقی برای ملت قائل نبود.

وی ادامه داد: از دیگر جنایات رژیم پهلوی علیه مردم ایران می توان گفت که شاه و اطرافیانش رشوه های کلانی برای واردات کالاهای قاچاق به کشور دریافت می کردند.

امام جمعه شهرستان غازی گفت: صرف سرمایه ملی برای رسیدن به اهداف استکبار جهانی و حل مشکل اقتصادی مشکلات اقتصادی ایران نیست، مشکلات اقتصادی کشورهای همسایه و غربی است، هدیه یک میلیارد دلاری برای مردم. خارجی ها، وام 6 میلیاردی از صندوق بین المللی پول در کشور بدون بازپرداخت کار می کردند، در حالی که محرومیت در نقاط مختلف ایران موج می زد.

وی با اشاره به اینکه مردم در زمان رژیم پهلوی در حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی، آموزشی، انرژی، آب، برق، گاز، کشاورزی مشکلات زیادی داشتند، گفت: در سال 57 به عنوان مثال 6 میلیون بشکه نفت تولید شد. روزانه و 90 درصد در زمانی فروخته می شد که 40 درصد مردم روستاها و شهرهای ایران با هیزم گرم می کردند و به نفت دسترسی نداشتند.

حجت‌الاسلام معصومی یادآور شد: در زمان رژیم پهلوی، مردم از نظر بهداشت و درمان مشکلات زیادی داشتند، نبود پزشک و محدودیت وی منجر به مرگ و میر بالا می‌شد. علاوه بر این در شهرها و روستاها برق نبود، در حالی که اکنون بیش از 90 درصد مردم کشور از نعمت برق برخوردار هستند.

وی همچنین یکی دیگر از جنایات شاه در ایران را ترویج فرهنگ ابتذال، بی اعتنایی و بی دینی غرب خواند و گفت: شاه، اطرافیان، درباریان و وزیران درگیر روابط جنسی بودند و همه اینها در شرایطی بود که او مدعی است. شیعه بودن و با تشویق به این رفتار قطعا جایی برای توجیه باقی نمی گذارند.

امام جمعه غازی با تاکید بر اینکه پرورش روحیه ما نمی تواند بزرگترین خیانت شاه به مردم جامعه باشد، گفت: باخت.

حجت الاسلام معصومی گفت: باید توجه داشت که رژیم پهلوی با وابستگی به آمریکا و انگلیس در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، توانایی تصمیم گیری مستقل برای کشور و در نتیجه پایگاه شاه را در درون خود از دست داده است. قدرتی بر تصمیمات داخلی کشور نداشت و باید در مورد هر تغییری با آن مشورت می شد.

وی گفت: در حالی که در شرایط کنونی ایران، آمریکا به جایی رسیده است که آمریکا می خواهد با ایران مذاکره کند، این ایران است که این پیشنهاد را نمی پذیرد که آمریکا را در مقابل ایران ضعیف و ضعیف کرده است. “

امام جمعه غازی یادآور شد: آمریکایی ها بدون نظر شاه ایران در جنگ های مختلف از تجهیزات نظامی ایران استفاده کردند و در نهایت شاه نتوانست در برابر سیل عظیم ملت مقاومت کند و فرار کرد.

وی با اشاره به اینکه کار با فرار شاه از کشور تمام نشده است، گفت: حکومتی به نام بختیار از کشور خارج شده بود که بختیار تمام تلاش خود را کرد تا انقلاب بی ثمر نشود و در نهایت با متقاعد کردن صدام برای حمله به ایران، جنایت بزرگ هشت سال جنگ را در ایران انجام داد که جمهوری اسلامی ایران با موفقیت از آن عبور کرد.

حجت الاسلام معصومی ادامه داد: بازماندگان سلطنت طلبان رژیم پهلوی همچنان کورکورانه در تلاش برای شکست انقلاب هستند در حالی که با درختی روبرو هستند که ریشه هایش روز به روز و لحظه به لحظه با خون شهدا مستحکم و سیراب شده است. «این دارد ثمر می دهد، آنها موفق نمی شوند.

امام جمعه به قاضی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری تمام توطئه ها و توطئه گران جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده می شود، اما انقلاب اسلامی ایران همچنان به سمت قله های پیشرفت حرکت می کند و پرچم این انقلاب به زودی خواهد بود. دستهای مبارک و مهربان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید