هشدار بارش برف در برخی استان ها

هشدار بارش برف در برخی استان ها

روزنو: سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه بارش برف و باران در مناطق مختلف، از ورود دو سامانه بارشی در هفته جاری به کشور خبر داد و نسبت به طوفان برف هشدار داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی امروز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران. شدت بارندگی امروز برای استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و خوزستان است.

به تدریج از اواخر وقت امروز بارش بخش هایی از مرکز و شمال شرق را فرا می گیرد.

فردا از شدت بارش ها در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز مرکزی بتدریج کاسته می شود و فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان شمالی در خوزستان، چهالویه پراکنده می شود. و چهارمحال بویراحمد با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود و به تدریج استان های غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، شدت بارش ها در شمال غرب و غرب کشور در روز سه شنبه به تدریج کاهش می یابد و در ارتفاعات و دامنه های جنوب غربی البرز جنوبی، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و مناطق شمال شرق اواخر روز سه شنبه ادامه دارد. پایان

از ظهر چهارشنبه بارندگی دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود. طی 5 روز آینده در مناطق کوهستانی و سردسیر به دلیل مه و کولاک کاهش دید و در مناطق مستعد تگرگ بارش تگرگ غیرمترقبه پیش بینی می شود.

* توضیحات سیستم: نفوذ بارش

نوع خطر: در نواحی گرمسیری بارش باران گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر برف.

منطقه دیدنی:

شنبه 6 شهریور 1400: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، قزوین، همدان، بوشهر مرکزی و شمالی، آذربایجان جنوب غربی، شمال فارس.

یکشنبه 14/09/1400: جنوب کردستان، همدان، مرکزی، تهران، کرمانشاه، ایلام، البرز، قزوین، جنوب زنجان، غرب آذربایجان غربی و قم.

دوشنبه 14/09/1400: ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین، قم، مرکزی، آذربایجان غربی، شمال فارس، شمال بوشهر، غرب کردستان و همدان.

سه شنبه 9 شهریور 1400: سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه، ایلام شمالی، لرستان، بوشهر، فارس، مرکزی، اصفهان غربی، کوم، خراسان رضوی، هوراس شمالی.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال تاخیر پروازها.

توصیه: از سفرهای غیرضروری طولانی خودداری کنید، در عبور از رودخانه ها و جویبارها احتیاط کنید، در فعالیت های کوهستانی احتیاط کنید و از قبایل عشایری به ارتفاعات بالا نروید.

* توضیحات سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: بارش گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی، در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف.

منطقه دیدنی:

شنبه 6 شهریور 1400: خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، البرز، تهران، قزوین.

یکشنبه 14/09/1400: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، لرستان، ارتفاعات غرب اصفهان، شمال فارس و شمال بوشهر.

دوشنبه 14/09/1300: چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، غرب اصفهان.

سه شنبه 9 شهریور 1400: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات استان های تهران، البرز و قزوین.

اثر خطر: روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، افزایش سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی، کاهش دید و احتمال طوفان برف در جاده های کوهستانی، تاخیر یا احتمالا لغو پروازها، مسدود شدن جاده های کوهستانی و برف.

توصیه: از توقف و حرکت در رودخانه ها و مسیل ها، بازکردن شیب ها و دهانه پل ها، تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی و تامین سوخت کافی، جلوگیری از هرگونه فعالیت کوهستانی، عدم جابجایی عشایر کوچ نشین، جمع آوری احشام از رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود. و آمادگی استانداران و سایر دستگاه های اجرایی برای مقابله با وقوع خسارات احتمالی

دیدگاهتان را بنویسید