هشدار هواشناسی / بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور

هشدار هواشناسی / بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت مخاطرات جوی از کاهش کیفیت هوا در 4 شهر و بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: روز پنجشنبه (31 دی ماه) در برخی نقاط گیلان، اردبیل، کوه های زاگرس مرکزی و جنوبی و رشته کوه های البرز مرکزی بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از ساعات بعدازظهر روز جمعه (3 دی) با ورود سامانه بارشی به کشور، در مناطقی از غرب و جنوب غرب بارش برف و باران خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی روزهای شنبه و یکشنبه (24 و 25 دی ماه) همچنین در غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوبی کشور و در استان های واقع در دامنه های مرکزی مناطق زاگرس و دوشنبه (26 دی) در مناطق جداگانه شمال غرب بارندگی خواهد داشت./ ایسنا

وی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی در این مدت در جنوب غرب و دامنه های زاگرس مرکزی خواهد بود. در روزهای پنجشنبه و جمعه در نواحی شرق و جنوب شرق کشور و مناطق غبارآلود وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

ضیائیان همچنین گفت: تا روز شنبه در اکثر نقاط کشور هوای سرد خواهیم داشت. لازم به ذکر است تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین تا روز شنبه افزایش آلاینده های هوا و کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، کرج، تبریز و مشهد پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (3 دی) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی با حداقل دمای 3- است. و حداکثر دمای یک درجه و در روز شنبه (24 دی ماه) ابری متغیر، در بعد از ظهر افزایش ابر و در ساعات جداگانه بارش پراکنده با کمینه دمای 4- و حداکثر دمای 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (22 و 23 دی ماه) بندرعباس با دمای 19 و 20 درجه سانتیگراد گرمترین و مشهد با دمای 16- و 17 درجه سانتیگراد سردترین است.

دیدگاهتان را بنویسید