هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در ۷ استان کشور + جزئیات

هشدار هواشناسی درباره بارش شدید باران در ۷ استان کشور + جزئیات

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ستاد مدیریت بحران استان های متاثر از هشدار قرمز هوا برای جلوگیری از حوادث احتمالی در آماده باش هستند.

محمدحسن نامی; رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اخطار قرمز رنگ از سوی سازمان هواشناسی برای 7 استان کشور، گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش شدید باران خواهیم داشت. 23 و 24 فروردین ماه، رعد و برق، تگرگ، رعد و برق، آب شدن برف و در استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: این بارندگی ها همراه با آب شدن برف در ارتفاعات و طغیان رودخانه های فصلی، طغیان گسترده جاده ها، مسدود شدن راه های روستایی و اختلال شدید در جاده ها و سفرهای بین شهری و درون شهری و آسیب به برخی زیرساخت ها از جمله خطوط برق و غیره خوب.

نامی ضمن اعلام آمادگی ستاد فرماندهی و پیشگیری از بحران استان های متاثر از هشدار قرمز هواشناسی تصریح کرد: با توجه به اخطارهای صادره و لزوم حضور نیروهای مدیریت بحران در مناطق، تمامی مرخصی ها و ماموریت ها انجام شده است. لغو شد.

معاون وزیر کشور گفت: روسای کل ستادهای مدیریت بحران این استان ها باید با اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های داخلی، پایداری شبکه های ارتباطی و خدماتی و آماده سازی ابزار، زمینه پیشگیری و امدادرسانی به موقع را فراهم کنند. کمک.

وی افزود: اهالی روستاهای در معرض خطر باید در مکانی امن اسکان داده شوند تا از حوادث احتمالی در امان بمانند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به مردم توصیه کرد از توقف و تردد در بستر و مسیل‌ها خودداری کنند و از گردش‌ها و فعالیت‌های برون شهری خودداری کنند. کوه نوردی در استان های آسیب دیده

دیدگاهتان را بنویسید