هشدار هواشناسی/5 روز بارش باران و برف در 21 استان

هشدار هواشناسی/5 روز بارش باران و برف در 21 استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید به مدت 5 روز در 21 استان خبر داد و نسبت به تقویت سامانه بارشی در 5 استان هشدار داد.

بر اساس تحلیل نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی امروز در مناطق خوزستان، لرستان، ایلام، همدان جنوبی، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، شمال کرمان. ، خراسان رضوی و جنوبی با بارش باران، رعد و برق و وزش باد موقت و در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و سمنان بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا یکشنبه در جنوب یزد، کرمان، شمال و شرق فارس و در جنوب غرب و غرب اصفهان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در گلستان، خراسان شمالی و رضوی بارش پراکنده پیش بینی می شود. استان های خراسان .

روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار، روز سه شنبه در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل و روز چهارشنبه در نواحی غرب و شمال غرب و ارتفاعات بارش باران خواهد بود. و دامنه های زاگرس مرکزی.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی این 5 روز در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است. همچنین امروز هوای مناطق پرتردد شهرهای تهران و کرج به دلیل سکون نسبی هوا غبارآلود است.

شرح سیستم: افزایش فعالیت سامانه بارشی

نوع خطر: باران همراه با رعد و برق در مناطق دارای تگرگ، بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر، وزش باد شدید.

منطقه عملیاتی: شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان.

اثر خطر: جاری شدن آب، طغیان جاده‌ها، افزایش سطح آب رودخانه‌ها، طغیان در مناطق مستعد، رعد و برق، اختلال در تردد جاده‌ها، ریزش و احتمال رانش کوه، آسیب به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پروازها و خسارت به صنعت کشاورزی

توصیه: پرهیز و پرهیز از تردد و اسکان در حاشیه جاده ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر عشایر، بازگشایی پل ها و روگذرها، مراقبت بیشتر در سفرهای خارج از شهر، بررسی استحکام سازه های موقت، علائم تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.

توضیحات سیستم: پایداری نسبی هوا

نوع خطر: رکود نسبی و افزایش غلظت آلاینده های جوی.

منطقه عملیاتی: کرج و تهران.

اثر خطر: تجمع نسبی آلاینده ها، افزایش شاخص کیفیت هوا به سطح ناسالم برای گروه های حساس.

توصیه: از رفت و آمدهای غیرضروری و طولانی مدت در فضای باز در سطح شهر بخصوص برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید