هشدار پلیس در خصوص کلاهبرداری از طریق ارائه چک

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با ارائه چک به شهروندان نسبت به کلاهبرداری سودجویان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

سرهنگ هاشمی زاده با هشدار به شهروندان در خصوص کلاهبرداری سودجویان با ارائه چک خاطرنشان کرد: در ثبت چک های صادره و دریافتی خریدار و فروشنده قبل از انجام معامله در سامانه بانک مرکزی دقت کنید.

هنگام ثبت چک های صادر و دریافت شده توسط خریدار و فروشنده در سامانه بانک مرکزی، قبل از انجام معامله نسبت به احراز هویت و احراز اصالت چک دقت کنید.

تا حد امکان از رسید بازرسی ماهیگیری از سال‌های گذشته که نیازی به ثبت در سامانه بانک مرکزی نیست، خودداری شود و صاحبان این گونه چک‌ها در اسرع وقت نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده با بیان اینکه در مراجعه به بانک ها هرگز چک خود را که حاوی اطلاعات بانکی شماست به افراد غریبه نشان ندهید، گفت: مراقب کسانی باشید که به هر بهانه ای پیشنهاد دریافت چک شما را می دهند و قیمت آن را به تعداد پرداخت می کنند. مراقب باشید که ممکن است پس از دریافت چک از آن بهره ببرید و سپس مبلغ آن را افزایش دهید.

بهتر است تمام تراکنش‌های فیش چک بزرگ خود را در ساعات کاری بانک انجام دهید تا بتوانید به چک‌های دریافتی مراجعه کرده و آن‌ها را نقد کنید.

به گفته سرهنگ هاشمی زاده هرگز چکی را که اعتبار و اصالت آن را از بانک درخواست کرده اید به طرف مقابل خود برنگردانید زیرا ممکن است در فرصتی مناسب چک اصل را با چک جعلی جایگزین کند.

به هر دلیلی چک سفید امضا صادر نکنید

متولیان امور مالی شرکت و کارخانه نیز باید مراقب باشند که اطلاعات بانکی (مبلغ موجودی، شماره سریال و تعداد چک های ناموفق و …) را به هر دلیلی تلفنی انتقال ندهند، زیرا خدای ناکرده این اطلاعات به دست کلاهبرداران و کلاهبرداران نیفتد. جاعلان. افتادن



آیا این خبر مفید بود؟