همراهی با نیازمندان و گفتگو با جوانان / میانجی گری ازدواج هرمی 379 زوج

ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792421

حاج جواد در سال 1364 با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، مؤسس بسیاری از موسسات خیریه در تبریز و استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، حدود یک ماه پیش رسانه های غربی اخبار جعلی از یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در تبریز منتشر کردند که به سرگرمی مجازی برای تبریز تبدیل شد.

از خیمه عزا تا ساعت معرفت

صحبت از حاج جواد غفاری است، عزاداران حسینی او را به عنوان پیشرو در هیئت رزمندگان اسلام می شناسند، نیازمندان نشانه خوبی از آبشار خیریه و فعالیت های محرومیت زدایی او در شهر دارند. جوانان شهر از ناپدری ریش سفید او در تسهیل ازدواج می گویند. دانش آموزان و دانشجویان در اردوهای راهیان نور به داستان های ناب او اشک می ریختند و می خندیدند.

ساعات تدریس او در دانشگاه سرشار از نشاط و شادابی است و با وجود غیبتش، هر جلسه بر تعداد دانشجویان کلاس می افزاید.

حاج جواد در سال 1364 با تأسیس شعبه استانی مرکز خیریه آبشار عاطفه ها در تبریز، مؤسس بسیاری از خیریه ها در تبریز و استان شد.

488e2f61 ce77 4bfe 9ce9 6e9aaeec8c89 خبر خاکستری

با وجود مشغله زیاد، با آغوش باز از مصاحبه ها استقبال کرد.

آبشاری از احساسات و مهربانی بر فقرا

شروع به صحبت از آبشار عاطفه ها می کنم و می گویم: در شهر تبریز هر 400 خانواری که فقط با یارانه زندگی می کنند را به دقت بررسی کرده ایم تا جذب کنیم و الان مشتری ما هستند. ما تا جایی که بتوانیم در طول سال خدمت می کنیم. هر دو ماه یک بار یک سبد کالا برای آنها تهیه می کنیم. در ایام ولیعهد، چندین سری بسته معیشتی بین این بستگان توزیع شد.

فعالیت این مرکز به جیره خشک محدود نمی شود. حاج جواد در این خصوص توضیح می دهد: در زمینه درمان با پزشکان و داروخانه های سطح شهر هماهنگ شده و مراجعین به صورت رایگان ویزیت می شوند و داروها به صورت رایگان یا با قیمت پایین ارائه می شود.

وی با تاکید بر رسیدگی به مشکلات تحصیلی دانش آموزان گفت: با اقداماتی از جمله تامین هزینه ثبت نام و خرید لوازم التحریر مشکلات آموزشی مددجویان دانش آموزان را برطرف خواهیم کرد.

85989377 b626 478f 81a9 28d8f2350a19 خبر خاکستری

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی خیریه گفت: برای دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده اند جشن تکلیف می گیریم.

9fd2f6fb 559c 4fbe a180 ab66d305afe4 خبر خاکستری

غفاری ادامه می دهد: همچنین در حد توان برای تامین جهیزیه جوانان نیازمند، پرداخت بدهی نیازمندان و حتی پرداخت قبوض آب، برق و گاز آنها کمک می کنیم.

وی همچنین به فعالیت آبشار عاطفه در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: این مجموعه در شهرهای مرند، میانه، هشترود، عجبشیر، بناب، ماراژ، ملکه و روستای هجه از توابع شهرستان هریس دارای انشعاب و کار می باشد. . در شهر تبریز دو شعبه وجود دارد که شعبه اول چهارراه منصور، کوچه سیدلر و شعبه دوم در محله چهل و دو متری امام حسن عسکری (ع) که به ایتام خدمت رسانی می کند و در امور پزشکی شرکت می کند. بحث ها

غفاری درآمدهای مرکز را نذورات مردمی عنوان می کند و می گوید نذورات اعم از فدیه، ایثار و … بر اساس نیت خیرین هزینه می شود.

وی بر احترام به نیازمندان تاکید می کند و می گوید: کسانی که نمی توانند نیاز خود را بیان کنند باید تحت پوشش باشند. در تمام وعده های غذایی ما اصلاً این غذاها را از صف تحویل نمی دهیم. در عوض به آنها اطلاع می دهیم که از شعبه دریافت کنند. در اعطای جهیزیه هم همینطور است.

a88c59f9 7f43 4182 8dab 1d2867a0e077 خبر خاکستری

غفاری با تشکر از اعتماد مردم و خیرین گفت: خدا را شکر مردم به ما اعتماد کردند و هیچ وقت دیر نکردیم. تمامی کارکنان این موسسه خیریه از صبح تا شب به صورت افتخاری کار می کنند و حقوقی دریافت نمی کنند.

تسهیل هرم ازدواج جوانان

از او درباره میانجی گری برای تسهیل ازدواج جوانان می پرسم که پاسخ می دهد: از کودکی سعی می کردم دو نفر را با هم جمع کنم تا ازدواج کنند و الان برای فرزندانشان این کار را انجام می دهم.

حاج جواد می افزاید: احساسم این است که روح شهید جعفر زوار مرا خورده است که به چنین موفقیتی دست یافته ام. چون شهید پرست برای ازدواج من با همسرم واسطه شد و در نتیجه به این موفقیت رسیدم.

وی گفت: در ابتدا طرفین را به مکانی مانند ماشین یا پارک دعوت می کردم تا با هم صحبت کنند اما اکنون هر کدام از طرفین را جداگانه به این دفتر دعوت می کنم و با هر کدام جداگانه صحبت می کنم. . اگر با هم بودند تشویقشان می کردم و به ازدواجشان کمک می کردم.

غفاری می گوید: تاکنون وساطت ازدواج 379 زوج را انجام داده ام که هیچ کدام به قدرت الهی منجر به طلاق نشده است. این یک طرح هرمی است. یعنی کسی که با ما ازدواج می کند دوستش را به ما معرفی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید