اعلام آمادگی ریاض برای ادامه تلاش های میانجی گری خود در بحران اوکراین


ساعت: 10:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903369

ولیعهد عربستان در گفتگو با رئیس جمهور اوکراین بر آمادگی ریاض برای ادامه تلاش های میانجی گری خود در بحران اوکراین اعلام و تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیروز (جمعه، 15 اکتبر) با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفتگوی تلفنی داشت.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» گزارش داد که ولیعهد عربستان در این تماس تلفنی بر پایبندی ریاض به حل و فصل اختلافات از راه های مسالمت آمیز تاکید کرد.

بن سلمان همچنین از حمایت پادشاهی از هر چیزی که می تواند به کاهش تنش ها کمک کند، اعلام کرد و بر آمادگی ریاض برای ادامه تلاش های میانجی گری خود در بحران اوکراین تاکید کرد.

زلنسکی همچنین در آن تماس گفت که بسته کمک‌های بشردوستانه 400 میلیون دلاری عربستان سعودی به کاهش درد و رنج اوکراینی‌ها در پرتو بحرانی که کشور از آن عبور می‌کند کمک کرده است.

رئیس جمهور اوکراین از اعلام آمادگی ولیعهد برای ادامه تلاش های میانجی گری به منظور یافتن راه حلی برای بحران کنونی با روسیه تشکر و قدردانی کرد.

پیش از این، ولیعهد سعودی در جریان مذاکرات بر ادامه تلاش‌های میانجی‌گری خود تاکید کرد و در آزادی اسرای اوکراینی اسیر شده توسط نیروهای مسکو نقش داشت.

دیدگاهتان را بنویسید