گرانی مسکن معضل کشور است/ دستگاه های دولتی با میانجی گری قیمت مسکن را پیش می برند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و هنداب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با انتقاد از روند اجرای طرح ملی مسکن اراک با 8 هزار و 100 واحد، گفت: پروژه ملی مسکن اراک با کندی پیش می رود و اقدامات انجام شده رضایتبخش نیست چرا که هنوز مجوزهای لازم اخذ نشده و پذیرش ضعیف است. هزینه بالای این پروژه.»

وی ادامه داد: بسیاری از کاندیداها منصرف شده اند و نزدیک به هزار نفر از ارائه این طرح کوتاهی کرده اند.

آصفری افزود: هنوز مجوزها و استعلامات لازم برای این پروژه از شهرداری، آب و سایر مجموعه ها دریافت نشده است، بنابراین روند اجرای این طرح به هیچ وجه رضایت بخش نیست و استاندار باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی دستگاه ها اقدام کند. تشکیل جلسه اضطراری».

نماینده مردم اراک گفت: مکان های پروژه 8100 واحدی اراک همچنان نامشخص است و امیدواریم این بلاتکلیفی مسکن ملی اراک برطرف شود تا پیمانکار طبق زمان بندی با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

وی بابیان اینکه گرانی مسکن در کشور معضل است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در اراک هزینه خرید و اجاره مسکن بسیار افزایش یافته و این میزان افزایش قیمت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

آصفری با تاکید بر اینکه برخی از عوامل افزایش قیمت مسکن عوامل دولتی بوده اند، افزود: صندوق مسکن با قیمت های غیرکارشناسی در روستاها و شهرها و مجموعه تفرجگاه کوثر باعث افزایش قیمت ها می شود و قیمت های مورد نظر به نوعی حمایت کننده نیست. محروم است.”

نماینده ساکنان اراک گفت: بنیاد مسکن موظف به حمایت از محرومان است اما قیمت زمینی که در روستاها گذاشته است نمی تواند مردم را صاحب خانه کند.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت دستگاه های دولتی دلال مسکن شده اند و یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن همان دستگاه های دولتی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن هستند که در تکانه های مسکن نقشی ندارند. بازار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید