ما آماده میانجی گری برای خروج از بن بست سیاسی در لیبی هستیم

وی همچنین خواستار پایان دادن به خشونت ها در طرابلس شد.

گوترش همچنین گفت که ما از کشورهای درگیر در لیبی می خواهیم برای حل اختلافات خود از زور و خشونت استفاده نکنند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: درخواست ما از کشورهای یمنی این است که از غیرنظامیان محافظت کنند و از انجام هر کاری که موجب تشدید تنش می شود، جلوگیری کنند.

در نهایت، او تمایل خود را برای میانجیگری برای کمک به کشورهای درگیر در لیبی برای ترسیم نقشه راه خروج از بحران سیاسی لیبی اعلام کرد.

وزارت بهداشت دولت لیبی شامگاه شنبه اعلام کرد که شمار کشته شدگان درگیری های طرابلس افزایش یافته و تعداد کشته ها به 23 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش این وزارت، در این درگیری ها 140 تن دیگر نیز زخمی شده اند.

این کشته ها و جراحات ناشی از تشدید بحران سیاسی بین دولت وحدت ملی به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» و دولت موظف به ریاست «فتحی پاشاگا» در لیبی و تشکیل درگیری مسلحانه بین این دو گروه از آنها در طرابلس حمایت می کنند.

رسانه های لیبی روز شنبه در گزارشی از وضعیت شهر طرابلس در سایه تنش های سیاسی ادامه دار گزارش دادند که این شهر شب گذشته شاهد درگیری نیروهای حامی الذبیبه و پاشاقا بوده است.

شهر طرابلس، پایتخت لیبی، در روزهای اخیر شاهد استقرار نیروهای نظامی بوده است و این به دلیل بروز درگیری های مسلحانه در نتیجه اختلافات سیاسی بین دولت های عبدالحمید الذبیبه و فتحی پاشاقا است. سازمان ملل متحد نگرانی زیادی در مورد این سوال ابراز کرده است.

الذبیبه ریاست دولت وحدت ملی لیبی را برعهده دارد که از توافقات سیاسی که بیش از یک سال پیش با میانجیگری سازمان ملل متحد به وجود آمده بود، برخاسته است و از سوی دیگر، پارلمان لیبی مستقر در منطقه طبرق در شرق لیبی، فتحی پاشاقا را به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد. وزیر در ماه مارس.او در گذشته رای اعتماد داده است، اما از سوی دیگر، الذبیبه انتقال قدرت به پاشاگا را نمی پذیرد و می گوید که تنها از طریق برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی قدرت را به دولت منتخب واگذار خواهد کرد. انتخابات

درگیری در طرابلس از شامگاه جمعه تا صبح شنبه با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین ادامه یافت.

منابع محلی نیز از آسیب دیدن منازل شهروندان در پی این درگیری ها خبر دادند.

در همین حال، حکومت وحدت ملی در بیانیه ای این درگیری های مسلحانه را محکوم کرد. در بیانیه دولت الذبیبه آمده است که این درگیری پس از تیراندازی یک گروه مسلح به کاروانی در خیابان الزاویه بر اساس دستورات پاشاگا آغاز شد.

پنجشنبه گذشته، مناطق جنوبی پایتخت لیبی شاهد استقرار نیروهای نظامی مرتبط با الذبیبه برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی دولت پاشاگا بود.

این تحرکات دو روز پس از نامه فتحی پاشاقا به الذبیبه برای واگذاری دولت لیبی به وی صورت گرفت.

الذبیبه در پاسخ به نامه پاشاگا در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت: «وزیر سابق کشور; از ارسال پیام ها و تهدیدهای مکرر برای جنگ افروزی و هدف قرار دادن غیرنظامیان خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید