همه دانش آموزان باید از دوشنبه در مدرسه حضور می یابند + جزئیات بخشنامه جدید

حضور کلیه دانش آموزان در مدارس از روز دوشنبه + جزئیات بخشنامه جدید الزامی شد

روز جدید سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: از اول آذرماه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در کلاس های درس مدارس حضور خواهند داشت.

علی رضا کاظمی گفت: تمامی مدارس ما شرایط بازگشایی را دارند و دستورالعمل اقدامات بهداشتی را نیز به تمامی مدارس ابلاغ کرده ایم.

وی تاکید کرد: تعداد کلاس های مدارس در اختیار مدرسه است و حضور دانش آموزان در این کلاس ها الزامی است.

کاظمی افزود: دانش آموزانی که علائم بیماری را دارند و یا اعضای خانواده آنها بیمار هستند می توانند به صورت مجازی در دوره های خود ادامه دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق بررسی معتبری که انجام دادیم 70 درصد خانواده ها موافق برگزاری کلاس های مستقیم هستند.

کاسمی ادامه داد: 90 درصد مدارس وضعیت خود را در سامانه بازگشایی مدارس اعلام کرده و مجوز بازگشایی دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مجازی از اول آذرماه در تمامی مدارس ممنوع است و مدارس باید حداقل یک یا دو روز در هفته آموزش مستقیم داشته باشند.

کاظمی گفت: به مدارس گفتیم جلسه اول را به رعایت قوانین اختصاص دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواردی برای تاج گذاری دانش آموزان و معلمان وجود دارد یا خیر؟ وی گفت: بله، چندین مورد داشته ایم، اما تایید نمی کنیم که این افراد در مدرسه آلوده شده اند.

کاظمی گفت: متاسفانه برخی به دلیل حضور در مدرسه عکس یا فیلم معلمان مبتلا یا فوت شده را در فضای مجازی منتشر می کنند که صحت ندارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: 11 میلیون دانش آموز هنوز به مدرسه نرفته اند و ابتلای دانش آموزان و معلمان به تاج بی اساس است.

وی با اشاره به کمبود معلم گفت: 200 هزار معلم کمبود داریم اما این به معنای خالی بودن مدرسه نیست و با حق التدریس، خرید خدمات و بازنشستگان این کمبود را با معلمان جبران کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید