همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم!


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878362

نگاه ما به خالق و خلق، به زندگی و شیوه زندگی، به زن و مرد، به جسم و روح، به دنیا و آخرت، به ازدواج و نسل، به مال و مالک، به زندگی و مرگ، به زیبایی و زشتی، عشق و خیانت، به دوست و دشمن، به دین و وظیفه، به حکومت و ملت، به ولایت و تاگوت باید عوض شود!

حجت الاسلام شیرازی به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ما خلقت را حلال مشکلات می دانیم و به خدا روی نمی آوریم. ما زندگی دنیا را یک اصل می دانیم و غرق در تشریفات و اسراف هستیم. ما مرد را برای بدن و دنیای خود و زن را کالایی برای شهوت و طمع می خواهیم و هر دو در این راه اشتباه رفته ایم.

ما جسم را مهمتر از روح می دانیم و با تمام وجود برای بدن خود تلاش می کنیم. ما آخرت را فراموش کرده ایم و در این دنیا غرق شده ایم.

ما از فلسفه ازدواج فاصله گرفته ایم و به آینده نسل بشر نمی اندیشیم و غفلت می کنیم. لذت کودکی را به ناامیدی و تنهایی و کسالت تبدیل کردیم.

مال که باید در خدمت مالک باشد، مالک را بنده خود می کند و با کوچکترین آسیب مالی اعصاب خود را می خوریم و زندگی خود را تبدیل به جهنم می کنیم.

ما معتقدیم که زندگی ما ابدی است و مرگ به سراغ ما نمی آید. همه دغدغه های ما زندگی دنیاست و مرگ را برای زندگی فعلی مضر می دانیم و از این که مرگ پل زندگی زیباتر است آگاه نیستیم.

منظور ما زشتی و زیبایی است. ما بی حجابی و فساد را زیبا می دانیم و مقاومت در میدان جهاد و مبارزه و استکبار را زشت می دانیم.

ما جایگزین عشق و خیانت شدیم. بچه هایمان را تنبل می کنیم، کار یاد نمی دهیم، تا ظهر می خوابند و خودمان خیسشان می کنیم و خشکشان می کنیم. به جای تمرکز بر روح آنها، بدن آنها را دراز می کنیم. ما دین را اولویت اول خود قرار نمی دهیم و تصورمان این است که آنها را دوست داریم!!

ما دوست را جایگزین دشمن می کنیم. ما آمریکا را دوست داریم. ما مظلوم را دشمن می دانیم! ما سگ را دوست داریم، بچه را کنار می گذاریم. ما به جای توجه به شوهر و انسان، حیوانات ناپاک و موذی را دوست خود گرفته ایم!!

شرک جای دین را گرفت و کار مداری سخت شد. ما دین را درست نمی شناسیم و بدهی و بدهی را مهم نمی دانیم.

ما دولت و ملت را تقسیم کردیم. ما دولت را منتخب نمی دانیم. دولت دولت ماست و ملت طرفدار دولت است. دولت خدمتگزار ملت است و ملت حامی دولت است.

روستا را به تاگوت ترجیح دهید. اجازه دهید دموکراسی‌سازی را یک وظیفه بدانیم. علیه تاگوت و آمریکا فریاد بزنیم و آمریکا را شیطان بزرگ بدانیم.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! نگاه ما به توحید باید ما را متحد کند. ما باید خدا را در عمل، قادر مطلق، دانا، شاهد و ناجی بشناسیم. ما باید خدا را حاکم و مالک بدانیم. ما باید خود را موجوداتی محتاج خدایی بدانیم که بدون توجه او هیچ نیستیم.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! زندگی مسیر کمال مطلق است و شیوه زندگی ما باید ما را به این هدف برساند.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! فرد را به درستی بشناسید. زن را به درستی بشناسید. برای شناخت درست زندگی تا بدانیم چگونه درست زندگی کنیم. شناخت درست اخلاق زندگی و اخلاق اجتماعی.

برای شناخت درست جسم و روح. برای شناخت موقعیت صحیح روح. روح، دین و فرهنگ را در اولویت قرار دهید. بیایید آخرت را به دنیای سکولار ترجیح دهیم. به دستورات دین و خدا توجه کنید و به آنها عمل کنید.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! ازدواج را به درستی تشخیص دهید و بدانید که ازدواج اولین قدم خود طبیعی و رشد شخصیت انسان است. پس از ازدواج، شخصیت اجتماعی فرد شکل می گیرد و خود را مسئول آبروی خانواده و فرزندان می بیند، تمام ابتکار خود را به کار می گیرد و از ظرفیت خود استفاده می کند و به بلوغ بیشتری می رسد.

انسان با ازدواج به بلوغ می رسد و با ایجاد نسل، مسیر عروج انسان را وارونه می کند و با تربیت دختر و پسر شایسته، در شکوفایی نسل ها و ساختن تمدن ها مشارکت می کند.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! باید باور کنیم که دنیا در خدمت انسان است نه بنده دنیا! به اندازه نیاز از دنیا بخواهیم و به توشه آخرت بیندیشیم و زیبایی را در تعریف الهی بجوییم و گناه و نافرمانی پروردگار پروردگار را قبیح بدانیم و راه طاعت خدا را در پیش بگیریم و با عشق خدا را بپرستیم. و اولیای خدا را بشناسید. ذهن و شیطان و هوای نفس بدترین دشمنان انسان و بشریت هستند.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! دینداری و ادای تکلیف الهی باید اولویت اول ما باشد. باید عمل به واجب را یک اصل بدانیم و از هر گونه منکر و بدی و زشتی و گناه دوری کنیم. گناه را آتش بدانیم و هرگز به آتش نزدیک نشویم و هر انسانی را از نزدیک شدن به آتش جهنم حفظ کنیم.

همه ما باید ظاهر خود را تغییر دهیم! مردم سالاری دینی را باید یک طرح ناب دینی بدانیم و با دفاع کامل از نظام اسلامی و ولایت فقیه با هر دشمن و استکبار مقابله کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده:خجت الاسلام شیرازی

دیدگاهتان را بنویسید