Telesage یک پروژه گردشگری جذاب هنوز در انتظار بودجه است / از تخریب ساختمانهای تاریخی تا تغییر ظاهر باغ شهر

زمان: 09:49
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777940

شهر گردشگری بین المللی شهمیرزاد در استان سمنان دارای ظرفیت قابل توجهی در بخش گردشگری است که به دلیل سوء مدیریت در حال سقوط است و باید تفکر مدیریتی را احیا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت ؛ شهمیرزاد شهری با آب و هوای مطبوع در قسمت شمالی سمنان است که به دلیل وجود برخی آثار تاریخی باستانی قابل توجه ، وجود فرهنگ گردشگری ، تنوع فرهنگی و تفاوت های اقلیمی در مقایسه با شهرهای اطراف ، به عنوان نمونه منطقه گردشگری شناخته می شود.

این شهر توریستی می تواند منافع اقتصادی و اشتغال زایی را به همراه داشته و گردشگران زیادی را به روستاها جذب کند که متأسفانه به دلیل ضعف حاکمیتی و بی تفاوتی مسئولان استانی در این سال ها می بینیم که به جای احیای بافت سنتی شهر و احترام به باکره و خدا – طبیعت طبیعی این منطقه با تجمع آپارتمانهای متراکم در چشم انداز باغ شهری از بین می رود و تنها تلاشهای مدیریتی ساخت هتلها و مجوزهای بوم گردی است.

شهری که از سال 2007 به عنوان الگوی گردشگری انتخاب شده است ، اما بی توجهی کارکنان هنوز در شهر پابرجاست و می طلبد که به عنوان یک شهر توریستی که همیشه مقصدی برای گردشگران داخل و خارج از روستا است ، توجه بیشتری به آن شود. تفکر در مورد آن تغییر نمی کند ، نمونه ای از گردشگری کتاب در این منطقه وجود نخواهد داشت.

ازدحام یک مشکل جدی برای باغ شهر شهمیرزاد است

مهدی متکی شهردار شهمیرزاد در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص مشکلات احیای بافت سنتی در شهمیرزاد گفت: متأسفانه اگرچه بیش از 14 سال از تصویب کابینه می گذرد اما هنوز عملی نشده است.

متکی افزود: شهمیرزاد یکی از 14 شهر نمونه گردشگری کشور است که تاکنون مورد حمایت مسئولان قرار نگرفته و همچنان مورد تأیید است و تنها شهرداری و شورای شهرداری شهمیرزاد در حد توان خود اقداماتی را انجام داده اند. آنها بافت سنتی را احیا کردند.

شهردار شهمیرزاد ، طرح جامع شهمیرزاد را تنها راه حل حفظ بافت سنتی شهر می داند و اذعان داشت: طرح جامع شهمیرزاد باید در اسرع وقت تصویب شود و شهر به عنوان بخشی از تقاضای مسکن برآورده شود. از مسکن نجات یافت

وی یکی از دلایل افزایش ساخت و ساز را هجوم مردم برای تأمین سرپناه در این منطقه معتدل عنوان کرد و گفت: این مشکل بسیاری از مناطق گردشگری کشور را تحت تأثیر قرار می دهد که عرضه و تقاضا با یکدیگر سازگار نیست و قطعاً در مواقعی که زمین اضافی برای این کار وجود ندارد باغ ها استفاده می شود که یکی از مشکلات و دغدغه های شهرداری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از مجوزها بدون نظر شهرداری بر اساس کمیسیون ماده 5 گرفته می شود و این ضعف آشکاری در حکمرانی است که باید در برنامه کلی شهر مورد توجه قرار گیرد.

متقی در خصوص مراحل کلی طرح شهری شهمیرزاد گفت: این طرح به شورای عالی شهرسازی در تهران ارجاع شد که به دلیل نبود معیارهای مناسب در معابر و باغهای آن ارجاع شد و پس از اصلاح مجدد ارسال می شود. “

TeleSage یک پروژه مسافرتی جذاب است که هنوز در انتظار اعتبار است

شهردار شهمیرزاد نیز در ارتباط با پروژه نیمه تمام تله ساژ گفت: تله سج در ابتدا یک طرح مکان یابی غیرمتخصص برای مناطق برفی بود اما به دلیل هزینه های میلیاردی مجبوریم این پروژه را به اتمام برسانیم.

متکی همچنین خاطرنشان کرد: چنین دستگاه هایی به استانداردهای خاصی احتیاج دارند زیرا مربوط به زندگی مردم است ، بنابراین بسیاری از مشکلات فنی این دستگاه تا کنون برطرف شده و تنها کابل آن برای تأمین مالی باقی مانده است. “این از توان شهرداری خارج است.

شیر کالا با غفلت از میراث فرهنگی خود در حال نابودی است

متکی در مورد بازسازی آثار تاریخی در شهمیرزاد اذعان کرد: قلعه تاریخی شهمیرزاد بالای چشمه یکی از آثار تاریخی است که سرمایه گذاران محلی می خواهند آن را احیا کنند. از سوی دیگر ، بازسازی قلعه های تاریخی در دیگر شهرهای کشور به گردشگران نشان داده است که طراحی دست ها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: شهرداری شهمیرزاد نیز آمادگی سرمایه گذاری در بازسازی جاده دسترسی را دارد و با توجه به اینکه عهده دار میراث فرهنگی است اما متأسفانه هنوز پاسخ قاطعی از سوی این ارگان دریافت نکرده ایم.

شهردار شهمیرزاد از تخریب بسیاری از بناها و زیارتگاههای تاریخی شهر که بر اثر بی توجهی به میراث فرهنگی به کلی ویران شده بود ، ابراز تاسف کرد.

متکی در پایان با ابراز تاسف از بی توجهی کارکنان به مرکز گردشگری استان سمنان اذعان داشت: مسئولیت بر عهده شهرداری است و هیچ تعاملی بین مسئولین وجود ندارد و متأسفانه زیرساخت های این شهر هنوز پاسخگوی نیازهای مسافران در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات.جمعیت این شهر بر اساس آمار 11 هزار نفر است که در تعطیلات آخر هفته بیش از 50 هزار نفر وارد این شهر می شوند و مشکلات زیادی در زمینه تامین آب ساکنان وجود دارد.

به گفته شهردار شهمیرزاد ، برخی اقدامات شهرداری شهمیرزاد برای بازسازی شهر انجام شده است ، از جمله بازسازی خانه امین الروایا ، یکی از خانه های تاریخی شهر به عنوان مرکز فرهنگی ، و بحث در مورد ساخت بدنه و کفپوش شهر. و ایجاد پارک برای مسافران و گردشگران ..

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید