همکاری ایران و ترکیه در زمینه‌ ترانزیت و حمل‌ونقل توسعه می‌یابد

معاون وزیر امور خارجه ترکیه که به منظور برگزاری نشست رایزنی سیاسی معاونان وزرای امور خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی فلسطین به تهران سفر کرده بود، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. وزارت امور خارجه

به گزارش خبرگزاری موج


معاون وزیر امور خارجه ترکیه برای برگزاری نشست رایزنی سیاسی میان معاونان وزرای امور خارجه ایران و ترکیه و شرکت در کنفرانس بین المللی. فلسطین وی با سفر به تهران، با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

احمد یلدیز و مهدی صفری معاونان وزیر امور خارجه بوقلمون و ایران در رایزنی روز یکشنبه در تهران با استناد به اراده جدی رهبران برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین و با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری به 30 میلیارد دلار در سال، طیف وسیعی از موضوعات در حوزه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. پولی – همکاری ها و نقل و انتقالات بانکی، گمرکی، ترانزیتی و حمل و نقل، توسعه تجارت فرامرزی و رفع موانع افزایش حجم مبادلات، همکاری در حوزه انرژی، گاز و برق و سرمایه گذاری های مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست با اشاره به مشکلات تردد کامیون ها در مرز بازرگان – گوربلاغ افزود: لازم است مدیران پایانه های دو کشور اقدامات لازم را از طریق انجام دهند. جلسات مستمر برای تسریع در تکمیل فعالیت های عمرانی و ارائه اقدامات جایگزین برای تردد کامیون ها در پذیرش مدت زمان دوره بازسازی برای کاهش مشکلات پیش آمده.

صفری همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و ترکیه، نقش مکمل و ضرورت متقابل دو کشور در زمینه ترانزیت و حمل و نقل، بر همکاری بیشتر وزارتخانه های متبوع دو کشور تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اهمیت همکاری‌های بیشتر وزارتخانه‌های تخصصی دو کشور، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی را فرصتی مناسب برای برنامه‌ریزی و پیگیری موانع موجود و جستجوی راه‌حل دانست و قدردانی کرد. رهبری وزارت‌های خارجه دو کشور و ارتقای نهادهای تخصصی برای همکاری‌های سازنده مهم است.


آیا این خبر مفید بود؟