همکاری ایران و روسیه باید به سطح بالاتری برسد

ساعت: 08:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801758

وی گفت: در سفر به روسیه در مورد روابط دوجانبه و همچنین مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین انرژی، فضا و همکاری هایی که تاکنون وجود داشته است، گفتگو خواهیم کرد اما این همکاری ها باید به سطح بسیار بالاتری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه 28 دی) پیش از عزیمت به روسیه گفت: این سفر به دعوت پوتین رئیس جمهور روسیه و این سفر برای ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه ای خواهد بود. من سعی خواهم کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید روابط ما با همه همسایگان به ویژه با روسیه که در زمینه های مختلف روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری دارند، می تواند نقطه عطفی در ارتقای همه روابط ما با روسیه باشد.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و قدرتمند است و در منطقه نفوذ دارد. علاوه بر این، روسیه کشوری مهم با قدرت و نفوذ در منطقه است. دو کشور مهم دارای قدرت و نفوذ هستند و با نفوذ مذاکرات دوجانبه می توانند برای امنیت منطقه و روابط اقتصادی و تجاری موثر باشند.

رئیسی افزود: ایران و روسیه در بسیاری از سازمان های منطقه از جمله سازمان های سیاسی و اقتصادی مانند گروه شانگهای روسیه نقش مهمی دارند و زمینه را برای عضویت ایران در این اجلاس فراهم کردند که ایران به عضویت رسمی آن درآمد. شانگهای: در این نشست همکاری خوبی با همه کشورها به ویژه روسیه خواهیم داشت.

وی افزود: روسیه نقش کلیدی در اتحادیه اوراسیا دارد که همکاری ما در این راستا می تواند گام های موثری برای ارتقای مسائل اقتصادی و تجاری باشد. من فکر می کنم ما با روسیه منافع مشترک داریم و این منافع مشترک و تعامل ما و روسیه در منطقه قطعا امنیت را تامین می کند و از یکجانبه گرایی در جهان جلوگیری می کند.

رئیس جمهور گفت: ایران با توانمندی های خود و همچنین روسیه با توانمندی های متعدد می توانند تعامل و همکاری های بسیار موثری در شرایط منطقه ای و بین المللی داشته باشند.

رئیسی افزود: در این سفر هم روابط دوجانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی در حوزه انرژی و هم در حوزه هوافضا و کارها و همکاری های مختلف دیگری که تاکنون وجود داشته است، اما این همکاری که وجود داشته برای روسیه نیست. رضایت بخش نیست، نه برای ایران، که این حجم تجارت و کار اقتصادی برای هیچ یک از کشورهایی که باید به سطح بسیار بالاتری ارتقا یابد، رضایت بخش نیست.

رئیس جمهور تاکید کرد که امیدواریم این سفر بتواند گامی موثر در جهت منافع مشترک دو کشور که یقیناً انشالله در منطقه و جهان تأثیرگذار است، برداریم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید