هم افزایی؛ حلقه مفقوده برای تکمیل زنجیره توسعه گردشگری


ساعت: 13:54
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920032

سواری بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه امکانات گردشگری وحدت و همگرایی است که متاسفانه نتوانسته ایم این همگرایی را ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد ساوری در گفت و گو با گلستان ما در تشریح مشکلات گردشگری استان اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل در حوزه امکانات گردشگری وحدت و همگرایی است که متاسفانه نتوانسته ایم این همگرایی را ایجاد کنیم. جوامع گردشگری استان باید نزدیکی را از خود آغاز کنند، همپوشانی داشته باشند و وحدت و انسجام بین خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه برندسازی و تبلیغات گردشگری در استان ضعیف است، گفت: زنجیره توسعه گردشگری استان هنوز تکمیل نشده است. ما باید تسهیلات را در این بخش از طریق همکاری، هم افزایی و توافق بین خود افزایش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با اشاره به اینکه بازار صنایع دستی استان متاثر از عدم برندسازی مناسب در این بخش است، تصریح کرد: با وجود تولیدات فاخر، دغدغه اصلی هنرمندان موضوع فروش محصولات که نشان دهنده ضعف برندسازی و تبلیغات در این بخش است.

ساوری با تاکید بر اینکه حدود 47 درصد جمعیت استان در مناطق روستایی زندگی می کنند، گفت: فرصت های زیادی برای استان در حوزه گردشگری در استان وجود دارد، از این رو توسعه و رونق گردشگری روستایی از اولویت های این اداره کل است.

با توجه به او؛ برای رفع کسری هتلداری استان، جذب و تزریق منابع به پروژه های نیمه تمام هتلداری استان را ادامه می دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از تشکیل ستاد عملیاتی توسعه گردشگری استان و تشکیل دستگاه های اجرایی با دستور استاندار گلستان خبر داد و افزود: به دنبال حل مشکلات هستیم. مسائل و مشکلات باقی مانده در حوزه گردشگری.

سواری با بیان اینکه اولین اقدام این اردو رفع مشکل طرح ساماندهی گردشگری روستای زیارت گرگان بود، تصریح کرد: با ایجاد هم افزایی و تعامل نسبت به اصلاح مسیر دسترسی روستا به آبشار روستای زیارت اقدام کردیم.

وی بر تلاش هر چه بیشتر برای خروج استان از این گنجینه و انباشت سرمایه در حوزه گردشگری تاکید و خاطرنشان کرد: این امر میسر نمی شود مگر با همکاری فعالان این حوزه، در تلاش هستیم طرحی نو ایجاد کنیم. با فعالان حوزه گردشگری و اجتماعات امکانات گردشگری در این زمینه وارد دپارتمان شویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تاکید بر اینکه فعالان سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با همکاری یکدیگر مشکلات یکدیگر را حل کنند، گفت: امکانات گردشگری بخشی از چرخه برندسازی استان است. در زمینه صنایع دستی که جزو خانواده این سازمان است. اختصاص برای تحویل و نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی.

مرزه؛ وی گردشگری کشاورزی را یکی از فرصت های جدید در حوزه گردشگری دانست و افزود: مزارع گردشگری یکی از سرمایه های منحصر به فرد گردشگری گلستان به دلیل توانایی استان در حوزه کشاورزی است که نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی است.

وی شرکت و شرکت در نمایشگاه ها و جشنواره های ملی و بین المللی را یکی از موثرترین عوامل برای معرفی و اعتلای استان عنوان کرد و گفت: نباید از این ظرفیت غافل شد.

به گزارش ساوری؛ پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می شود و لازم است تمامی امکانات گردشگری با توجه به معرفی و توانمندی خود در این نمایشگاه حضوری قوی و هماهنگ داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از چالش های پیش روی گردشگری ناشی از عدم نظارت صحیح و کافی است، افزود: برای ایجاد سلف سرویس برای تاسیسات و واحدهای گردشگری استان، تیم های نظارتی را با حضور نمایندگان انجمن های تاسیسات گردشگری تشکیل خواهیم داد. و کارشناسان اداره کل.

ساوری تاکید کرد: در صیانت از حقوق سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دریغ نخواهیم کرد و فعالان این حوزه ها باید با مطالبه گری در این حوزه ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید