هنرمندان متعهد مربی و ناظر جامعه هستند/ توجه به موضوعات حساس رمز موفقیت در مدیریت است


ساعت: 22:21
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884659

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به نقش هنرمندان در عرصه هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی در کنار علما، مرزبانان و ناظران جامعه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله سیدحسن عاملی امروز در نشست مدیران استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی به تبیین اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه پرداخت و گفت: فرهنگ زیربنای سایر امور است.

وی به اهمیت احساس جمعی در مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: اگر احساس جمعی در امور حاکم شود، امور به هم نزدیک می شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه کشور ما مظلوم است، گفت: بدهی امروز جوابگو نیست.

وی به مقایسه نحوه کار در ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپنی ها در مجموع 18 ساعت در روز کار می کنند که 8 ساعت آن اجباری و 10 ساعت برای پیشرفت کشور است.

891875a6 4826 4bb6 a4ec cc8669191df5 خبر خاکستری

این مبلغ اسلام به اهمیت کار فکری اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از مدیران ما در استان اردبیل غیر فعال هستند و با برنامه ریزی لازم کار را به اتمام نمی رسانند.

وی به محیط اطراف فرودگاه اردبیل اشاره کرد و گفت: ورودی اردبیل به مغان نیز به شدت مملو از زباله های پلاستیکی است و تمهیدات زیست محیطی لازم در این مکان ها اندیشیده نشده است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه احساس جمعی همه این امور را شامل می شود، تصریح کرد: کاری که بر اساس احساس جمعی انجام شود، آسیب ها و کم کاری های احتمالی را به حداقل می رساند، زیرا تمامی جوانب و آسیب ها شناسایی شده و انجام اقدامات لازم از بروز بلایای جبران ناپذیر پس از بهره برداری جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه احساس جمعی به دنبال سود نیست، گفت: احساس جمعی حاصل فرهنگ تربیت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود به لزوم خوداتکایی در جامعه اشاره کرد و گفت: ملتی که خوداتکایی نداشته باشد راه به جایی نمی برد.

وی راه رسیدن به خودکفایی را در نماز شب مستمر اعلام کرد و گفت: روحی که در شب پرورش می یابد، اصلاح کننده امور نفسانی انسان است.

آیت الله عاملی تصریح کرد: اگر خویشتن داری نباشد، حراست نیست.

وی با بیان اینکه خویشتن داری ترس می آورد، گفت: فردی که خویشتن داری دارد، خداوند متعال را ناظر بر همه امور می بیند، لذا خطا در او به حداقل می رسد.

این مبلغ اسلامی به تولید آثار فرهنگی اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی که نتیجه ای در جامعه نداشته باشد، هزینه ای که صرف آن می شود خیانت به بیت المال محسوب می شود.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود بر اهمیت زمان و زمان بندی برای انجام فعالیت های فرهنگی و سایر امور تاکید کرد و گفت: دنیا بر اساس زمان و نظم اداره می شود و یک لحظه غفلت باعث عقب ماندگی های جبران ناپذیر می شود.

وی با اشاره به آیات و روایات، معنای زمان و زمان را تبیین کرد و گفت: در روز قیامت وقت تلف شده جمع می شود و برخی منجر به حکم قتل می شود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اتلاف وقت غیرقابل جبران است، گفت: اساتید دانشگاه و کارمندان به دلیل اینکه با وقت مردم سروکار دارند یکی از سخت ترین مشاغل به حساب می آیند چرا که اگر نتوانند در زمان تعیین شده کار را به پایان برسانند. آنها پاسخ نخواهند داد.

وی با بیان اینکه استفاده ایران از زمان باید اصلاح شود، گفت: اگر اتلاف وقت کشور اصلاح شود، پیشرفت کشور نیز سریعتر خواهد بود.


677d21cc 1c66 4e6a b285 d6802fcf1c81 خبر خاکستری


این مبلغ اسلامی به نقش هنرمندان در عرصه هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فعالیت حوزه هنر انقلاب اسلامی در کنار علما مرزبانی و نظارت بر جامعه است.

وی افزود: بزرگترین راز مدیریت موفق توجه به موضوعات حساس است، موضوعاتی که قدرت تخریب بالایی دارند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به بودجه های فرهنگی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: 18 دستگاه بودجه فرهنگی دارند اما در عمل با ضایعات فرهنگی زیادی مواجه هستیم و این غیر قابل جبران است.

وی از حوزه های علمیه و صدا و سیما به عنوان مراکز حساس در تبیین موضوع و اهمیت کار یاد کرد و گفت: عدم توجه ویژه به کارهای فرهنگی و دخالت مدیران در روند کارهای فرهنگی شرایط کنونی را ایجاد کرده است.

این مبلغ اسلام راه حل را در ایجاد رهبر می داند و می گوید: مدیران محلی نمی توانند راه را باز کنند.

وی به مقوله حجاب به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: در بحث حجاب تهاجمی باید دست ما از نظر خلاقیت فرهنگی و کارهای هاری پر باشد تا موفق شویم.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه در بحث آموزش و پرورش در کشور دو نوع کلاس داریم، گفت: چارچوب، فرآیند یادگیری، پرسش و پاسخ در کلاس های مرئی واضح و آشکار است اما در کلاس های نامرئی. ، چون گفتگو نمی شود و سوال مطرح نمی شود عزم ایجاد می شود

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی حرف اول را در گفتمان کار تخصصی فرهنگی می زند، گفت: کشور ما نیاز مبرمی به تقویت حس جمعی برای رفع موانع و محدودیت ها دارد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دشمنان امروزی دارای اقتدار فرهنگی هستند، گفت: صنعت ارتباطات در غرب زاده شد، بنابراین منافع آن به غرب می رسد.

وی با بیان اینکه غرب در تلاش است فرهنگ جهانی را جذب کند، گفت: غرب می خواهد همه آداب و رسوم داشته باشند، امروز جامعه جهانی در جنگ آداب و رسوم است و راه عبور از این جنگ احیای آداب و رسوم نیاکان است. .

آیت الله عاملی خواستار احیای آداب و رسوم گذشته در کشور شد و گفت: امروز 700 نوع گمرک در کشور شناسایی شده که اغلب به فراموشی سپرده می شود.

وی از والدین خواستار ضوابط قاطع در امر آموزش و پرورش شد و گفت: متولیان امر باید ابتدا نابسامانی فرهنگی را در نظر داشته باشند تا با کارکردن و انتقال آن به نسل های بعدی، احترام خود را به کشور ادا کنند.

این کارشناس فرهنگی از ژن به عنوان ثروت آینده کشورها یاد کرد و گفت: نخبگانی که در این آب و خاک رشد کرده اند نباید به بیگانگان علاقه مند شوند.

وی خواستار کار هنری برای نهادینه شدن تعلیم و تربیت متعالی در کشور شد و گفت: گاهی یک فیلم یا یک عکس هزار کلمه ارزش دارد.

آیت الله عاملی در قسمت پایانی سخنان خود از حوزه هنری انقلاب اسلامی خواست تا با الگوبرداری از الگوهای ناب کشور، روحیه حماسی و تربیتی را در کشور تقویت کنند.


de15ed7f 6892 4c20 987f 197d05d42ac1 خبر خاکستری


آیت الله عاملی زندگینامه شاه اسماعیل صفوی را یکی از الگوهای منحصر به فرد تاریخ تشیع در کشور برشمرد و گفت: اگر زندگینامه این شخص به آثار هنری مانند فیلم و سریال تبدیل شود، اثر ایجاد شده فرامنطقه ای و فرامنطقه ای خواهد بود. نسلی که در منطقه پرورش یافته آینده را تضمین خواهد کرد.

وی گفت: زندگینامه شاه اسماعیل و شیخ صفی الدین اردبیلی دارای نکات شگفت انگیز تربیت دینی است که قابلیت الگوسازی برای جوامع جهانی را دارد.

این مبلغ اسلامی به پیشینه تاریخی و علمی سلسله صفویه اشاره کرد و گفت: شیخ صفی الدین اردبیلی نیز به گفته بزرگان دینی همچون آیت الله سیستانی از سید بن طاووس بوده و قدرت شیعیان امروزی ناشی از ایثار است. و اقتدار صفویان که ایران را متحد کردند و تشیع را در جهان رواج دادند.

وی به مصادره فرهنگ غنی ایران اسلامی توسط برخی کشورهای طرفدار اشاره کرد و گفت: امروز وظیفه داریم با پاسداری از تمدن و فرهنگ غنی خود از مصادره سرمایه های عمیق و منحصر به فرد دیگر کشورها جلوگیری کنیم زیرا فرهنگ ما برگرفته از فرهنگ ماست. از دارایی های تاریخی ما است.

این مبلغ اسلامی حر را مؤثرترین و جامع ترین ابزار برای پاسداری از تمدن و فرهنگ غنی کشور دانست و از هنرمندان خواست تا با خلق آثار فاخر اصالت ایران اسلامی و در ادوار مختلف تاریخ جهان را به جهانیان معرفی کنند. شخصیت های ایران در دوره های مختلف


29307f4c 2a37 4577 ba5f ebf9a9433d9a خبر خاکستری


13283770 688b 4a86 83a6 9f8cf8a983eb خبر خاکستری


68eb2451 787e 4b28 a789 ea307d09e139 خبر خاکستری


fa9fbc7b 7ca1 4f26 bfd1 73a2768a4224 خبر خاکستری


d2a39b15 686e 4511 8c69 99f1105de112 خبر خاکستری


707ec371 4aaf 48ba 8049 c557a56c621b خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید