هیأت وزیران اصلاحیه لایحه بودجه 1401 «بهای گاز پتروشیمی» را تصویب کرد.

ساعت: 20:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801069

هیات وزیران با اصلاح لایحه بودجه 1401 کل کشور بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای محاسبه نرخ گازهای خروجی پتروشیمی موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه هیئت دولت بعدازظهر امروز یکشنبه به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی تشکیل و مصوب شد که فرمول محاسبه خوراک گاز پتروشیمی ها مانند سال 1400 محاسبه و اعمال شود.

همچنین نرخ گاز سوختی در پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و صنایع پایین دستی، مجتمع های احیای فولاد و مصارف صنعتی اعم از برق، آب، اکسیژن و … 40 درصد نرخ خوراک گاز پتروشیمی و سیمان و غیره است. صنایع معادل 10 درصد نرخ خوراک پتروشیمی است. معادل کاهش منابع ناشی از این تصمیم، باید به عنوان کاهش هزینه های تبصره (14) نیز اعمال شود.

*تصویب احکام استرداد مالیات کالای مسافری

بر اساس حکم ماده 11 قانون مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تسهیل و تسریع در روند استرداد مالیات کالاهای همراه مسافر و ایجاد زمینه های لازم برای جذب گردشگر و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای استرداد آنلاین مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور، مفاد اجرایی این ماده از قانون مذکور به تصویب رسید.

بر اساس مفاد فوق، بازپرداخت مالیات و عوارض کالاهای همراه مسافر و بلیط هواپیماهای خارجی به گردشگران خارجی، خرید کالا از مسافران و یا خرید بلیط هواپیما خارجی از گردشگران خارجی توسط شرکت های هواپیمایی ایرانی باید از تاریخ مذکور انجام شود. از خرید (در فاکتور ذکر شده است) بیش از دو ماه قبل از تاریخ حرکت نگذشته باشد. همچنین مشخصات خریدار در فاکتور یا بلیط باید مطابق با اطلاعات مسافر یا گردشگر خارجی باشد.

مدارک لازم برای استرداد مالیات و عوارض عبارتند از:

صورتحساب و فرم شمس صادره با موضوع استاندارد عملکرد در پایانه های فروشگاهی یا بلیط هواپیماهای خارجی توسط شرکت هواپیمایی ایرانیان حسب مورد.

فرم درخواست بازپرداخت را پر کنید

اصل پاسپورت معتبر، ویزا (ویزا)، بلیط و سایر مدارک خروج از کشور در صورت لزوم

در صورتی که مجموع ارزش کالاهای همراه مسافر بیش از 250 میلیون ریال باشد، حراست مربوطه موظف به مشاهده و مقایسه این کالاها با فاکتور مربوطه می باشد.

مالیات پرداخت شده تحت شرایط زیر مشمول مقررات بازپرداخت نخواهد بود.

پرداخت هزینه انواع خدمات به جز مالیات و عوارضی که گردشگران خارجی بابت خرید بلیط هواپیما خارجی از شرکت های هواپیمایی ایرانی پرداخت می کنند.

قبوض مسافرتی که بر اساس ماده (18) قانون پایانه های فروشگاه ها و سامانه مودیان تبلیغ می شود.

اضافه پرداخت مالیات بالاتر از نرخ قانونی یا به دلیل محاسبه نادرست

عدم تکمیل اطلاعات فاکتور ارائه شده مطابق با فرم فاکتور

عدم تطابق داده های مسافر/گردشگر در فاکتور یا بلیط با داده های گردشگران خارجی

کالاهای ممنوعه در فهرست اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح قانونی

عدم رعایت مشخصات کالا در فاکتور جمعاً بالغ بر 250 میلیون ریال با کالای در حال صادرات.

* موافقت با تخصیص تسهیلات خسارت زلزله در خراسان شمالی و رضوی

هیئت وزیران تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده مسکن و زیرساخت‌های شهری و روستایی ناشی از زلزله شهریور ماه در شهرستان‌های کوچان در استان خراسان رضوی و شهرستان فارو در شمال استان خراسان را با اختصاص بالغ بر 475 میلیارد ریال هزینه و عواید سرمایه‌ای انجام می‌دهد. 864 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان (با 4 درصد سود روستایی و 5 درصد شهری) و پرداخت 5 ساله (برای تسهیلات تعمیراتی با ضمانت زنجیره ای) منعقد کرد.

هیئت دولت همچنین به سازمان‌های حاکمیتی و برنامه‌ریزی استان‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستور داد ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند بازسازی، گزارشی از نحوه اجرای اعتبارات برنامه‌ریزی و بودجه‌ای سازمان در فواصل سه ماهه ارائه کنند.

* تغییر آیین نامه تعیین قیمت خرید برق

هیئت وزیران به منظور ارائه نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص مفاد اجرایی بند (ب) ماده (44) برنامه ششم توسعه تعیین قیمت خرید برق در بورس اوراق بهادار، اصلاحیه ای را پیشنهاد کرد. به آیین نامه. .

بر اساس این اصلاحیه، به منظور افزایش راندمان و بهره‌وری نیروگاه‌ها، وزارت نیرو موظف است برای طرح‌های احداث نیروگاه‌های جدید با بازده 55 درصد نسبت به صدور موافقتنامه کلی یا انعقاد قرارداد خرید برق اقدام کند. به 60 درصد

تعیین قیمت برق در مکانیسم بورس نیز بر عهده وزارتخانه است.

* اعلام نظر دولت در خصوص برنامه های مجلس

هیات وزیران با اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات دولتی را برای نظارت بر موضوعات مرتبط منصوب کرد.

دولت آئین نامه اجرایی فهرست خدمات آموزشی، پژوهشی و ورزشی معاف از مالیات را تصویب می کند

دولت در اعمال بند (14) بند (ب) ماده (9) قانون مالیات بر ارزش افزوده به منظور ایجاد مشوق های قانونی لازم برای افزایش فعالیت های آموزشی، پژوهشی و ورزشی در بخش های مختلف به منظور رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش هزینه ها. فعالان این بخش ها و ترویج ورزش همگانی به منظور تامین حداکثری سلامت جسمی و روانی، آیین نامه اجرایی مربوطه را تصویب کردند.

بر اساس مفاد فوق، ارائه خدمات پژوهشی (پژوهشی و فناوری) و آموزشی توسط مدارس، مراکز فنی و حرفه ای، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، مراکز تحقیقات فناوری و سایر مراکز و مؤسسات و اشخاص دارای مجوز از مراجع قانونی ذیصلاح و همچنین انجمن های علمی دارای مجوز از وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و کوم و همچنین ارائه خدمات ورزشی توسط فدراسیون ها و هیئت ها، موسسات، مراکز ورزشی. ، اتحادیه ها و باشگاه های ورزشی و اشخاص دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان از شمول این آیین نامه مستثنی هستند.

* هماهنگی با آیین نامه سهم شهرداری ها و دهیاری ها از عوارض گمرکی

هیأت وزیران بر اساس مفاد ماده. (42) قانون مالیات بر ارزش افزوده مبنی بر سهم شهرداری ها، دهیاری ها و دهیاری های فاقد دهیاری و عشایر از عوارض گمرکی کالاهای وارداتی، برای حمایت و ایجاد درآمد پایدار برای آنها مصوب آیین نامه مربوط.

هدف گذاری منابع پرداختی دولتی به شهرداری ها و دهیاری ها و بهبود زیرساخت های حمل و نقل، شبکه آبرسانی، بهداشت عمومی و غیره. در مناطق کمتر توسعه‌یافته با استفاده از منابع این آیین‌نامه، با شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در این حوزه‌ها، برای اهداف مفاد فوق.

بر این اساس گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است معادل 12 در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی را که حقوق ورودی آن تا پانزده ماه آینده هر ماه وصول می‌شود در وجوه وزارت کشور واریز کند. شهرداری ها). و روستاها).

وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) نیز موظف است وجوه جمع‌آوری شده را بر اساس 13 درصد کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر)، 52 درصد سایر شهرداری‌ها و 35 کلانشهرها به حساب آنها واریز کند. درصد روستاها و مناطق عشایری. همچنین وزارت موظف است وصول ماهیانه را تا پانزدهم ماه بعد به حساب شهرداری ها، دهیاری ها، فرمانداری ها (روستاهای فاقد دهیاری) و سهم مناطق عشایری از حساب خدمات عشایری استان واریز کند.

سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های گراستان بر اساس شاخص جمعیت محاسبه می‌شود، تعداد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر خلاف مالیات بر ارزش افزوده هر استان، بر خلاف شاخص توسعه انسانی سالانه توسط سازمان محاسبه می‌شود. شهرداری ها و دهیاری های استان.

این اعتبار در قالب پرداخت کمک و ایجاد درآمد پایدار با استفاده از منابع این آیین نامه صرف شهرداری ها و دهیاری ها و دهیاری های فاقد دهیاری و عشایری می شود.

* تصویب آئین نامه ای برای ارتقای امنیت شهرک ها

با عنایت به نقش موثر موضوع ایمنی و امنیت اماکن عمومی و خصوصی در پیشگیری و کاهش سرقت و ارتقای امنیت این اماکن، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور اقدامات لازم را برای اجرای قانون مورد نیاز برای ارتقای امنیت تصویب کرد. و ایمنی در شهرها، ادارات، مراکز تجاری، صنعتی و عمومی.

وزارت راه و شهرسازی موظف است بر اساس مقررات فوق الذکر نسبت به ارتقاء ایمنی و امنیت شهرها و مراکز اداری، تجاری، مسکونی، صنعتی و عمومی و همچنین مراکز عمومی جهت پیشگیری از سرقت اقدام نماید. مقررات ملی ساختمان و مراتب را به مراجع ذیربط مندرج در این آیین نامه اجرائی اعلام نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه های مسئول صدور پروانه یا پروانه ساخت و پروانه بهره برداری شهرک های مسکونی، صنعتی، تخصصی و صنعتی موظفند درخواست های امنیتی و انضباطی مربوط به زمان ساخت و ساز را طی مراحل صدور درج کنند. و به متقاضیان مجوز اطلاع دهد.

شهرداری ها و سایر ارگان های صدور مجوز نیز موظف به صدور پروانه ساخت و بهره برداری از مجتمع های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و مراکز عمومی هستند. درخواست های حفاظتی و انتظامی را در نظر بگیرید و ارائه گواهی عدم تخلف و انجام کار منوط به تئوری / تایید مهندسان ناظر در خصوص رعایت این درخواست ها می باشد.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حسب مورد نظارت لازم را بر رعایت ضمائم داشته باشد و در صورت مشاهده تخلف مراتب را در اسرع وقت به مراجع صادرکننده گزارش اطلاع دهد. که می توان اقدام مناسبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید