هیئت تشخیص از طرح «شفافیت مراجع» خارج شد.

هیئت تشخیص از طرح «شفافیت مراجع» خارج شد.

حسین محمد صالحی، عضو کمیسیون شوراها، مصوبات اخیر اعضای کمیسیون های متبوع خود در خصوص طرح شفافیت سه قوه از جمله حذف مجمع تشخیص مصلحت نظام از این طرح و تشکیل 6 مجلس را تشریح کرد. -عضو کارگروه شورا در خصوص تعیین محرمانه بودن پرونده ها.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشریح مصوبات اخیر اعضای کمیته در خصوص طرح شفافیت سه قوه از جمله حذف مجمع تشخیص مصلحت نظام از این طرح و تشکیل کارگروهی 6 نفره برای تعیین محرمانه بودن پرونده ها پرداخت.

به گزارش «انتکه»، حسین محمد صالحی، عضو کمیته شوراها و امور داخلی شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت سه قوه، دستگاه های اجرایی و … سایر نهادها: بررسی ایرادات هیأت نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص این طرح در دستور کار جلسه اعضای کمیته شوراها قرار گرفت و ایراداتی از جمله اینکه برخی مفاد با قانون مغایرت داشت و ایراداتی نیز مبنی بر محرمانه بودن برخی از مواضع مطرح شد و این نکات نیز از طرح حذف و در نهایت ایرادات و ابهامات رفع شد.

وی با اشاره به یکی از مصوبات اعضای این جلسه گفت: در این جلسه مقرر شد که امور محرمانه محرمانه بماند، تشخیص محرمانه بودن یک موضوع بر عهده همان سازمان و نهاد است و مقرر شد کارگروهی متشکل از 6 نفر از مراجع سه گانه تشکیل شود. باید تشکیل شود که 2 نفر از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس حضور پیدا کنند و درباره محرمانه بودن یا نبودن موضوعی تصمیم گیری کنند تا این کمیته در مورد شفافیت هر موضوع نظر دهد.

عضو کمیسیون شوراها با اشاره به ایرادات کمیته امکان سنجی به این طرح، مجلس را نمی تواند درباره شفافیت مجمع تصمیم گیری کند، گفت: در نهایت با تصویب اعضای کمیته، کمیته امکان سنجی از این طرح حذف شد. و این مجلس آیا می خواهد طبق قوانین داخلی خود شفاف سازی کند یا خیر؟ این به خود مجمع واگذار شد.

محمد صالحی با بیان اینکه اعضای کمیسیون و اکثریت نمایندگان بر اجرای طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها تاکید دارند، گفت: گزارش کمیسیون از طرح شفافیت قوای سه گانه خواهد بود. تهیه و برای بررسی در جلسه عمومی به هیئت مدیره ارائه شد.