واقفان باید نیات وقفی خود را با توجه به نیاز جامعه/توسعه اقتصادی و فرهنگی با استفاده از ظرفیت وقف در کشور اجرا کنند.


ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1401/07/14
کد خبر: 1901501

در فرهنگ دینی، پدیده انفاق در راستای مبارزه با فقر است و فلسفه وجودی فرهنگ انفاق، فقرزدایی جامعه است، پدیده ای که در صورت مدیریت می تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند. به درستی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; بیشتر نذورات شهرستان سبزوار مربوط به عزاداری های محرم و صفر است که با توجه به تبیین و ترویج سیره اهل بیت(ع) و نیاز به نشاط اجتماعی، ثبت نذورات برای اهداف مختلف از جمله می باشد. چنانکه ازدواج جوانان، اشتغال یا ولادت ائمه عطار(ع) نیز احساس می شود

اشاعه فرهنگ انفاق قطعا باعث کاهش فقر و محرومیت در جامعه می شود. زیرا بخشش، همانطور که توضیح داده شد، یکی از راه های کنترل تمرکز ثروت است.

ولادت ائمه عطار پیام جشن و شادی و بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ و معارف نورانی ائمه عطار (علیهم السلام) است، از این رو ثبت کمک های خیریه به نیت میلاد ائمه اطهار(ع) زمینه مناسب تری را فراهم می کند. چیدمان این جشن ها


وقف حلال مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ضمن گرامیداشت دهه وقف و اهمیت آن در رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه، گفت: اوقاف باید بر اساس نیاز جامعه به نیات وقف خود عمل کنند.

حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه افزود: کارشناسان وقف در اداره صدقات و امور خیریه و بقاع مبارکه حضور دارند و کسانی که قبلا وقف کرده اند می توانند با مراجعه به آنها و آگاهی از نیاز جامعه کمک های خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به لزوم ثبت نذورات بر اساس نیاز جامعه گفت: بر اساس شرایط موجود، کمک های مالی در حوزه علمی، پژوهشی، تجهیز بیمارستان ها، کمک به ازدواج جوانان، ولادت ائمه (ع) و محیط برای جامعه لازم است.

رئیس اداره نذورات و امور خیریه سبزوار گفت: امسال 13 کمک به مبلغ 30 میلیارد ریال در سامانه جامع نذورات شهرستان سبزوار به منظور امور خیریه و توجیه ساخت مسجد و حسینیه و در تاریخ ثبت شده است. به مناسبت مراسم عزاداری اهل بیت (علیهم السلام) موارد جدید از سال جاری محاسبه شده و بر اساس نیت خیرین هزینه می شود.


این کمک به دانش آموزی در سبزوار اهدا شد

رئیس کمک ها و فعالیت های خیریه سبزوار گفت: از زمان تحقق نیت چهار نذری تاکنون بیش از 100 بسته لوازم التحریر به ارزش 320 میلیون ریال بین دانش آموزان نیازمند سبزواری توزیع شده است.

حجت الاسلام مهدوی خواه افزود: این بسته لوازم تحریر شامل دفتر، مداد، خودکار، ابزار ریاضی و کیف بود که بین مقاطع ابتدایی و متوسطه توزیع شد.

رئیس اداره نذورات و امور خیریه سبزوار گفت: در طرح شمیم ​​حسینی که از ابتدای محرم الحرام تا پایان ماه صفر اجرا شد، 10 میلیارد ریال از محل درآمدهای کمک های خیریه برای اقامه عترت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هزینه شد. پندهای پاکی (ع)

اما راه‌های اقتصادی برای افزایش منابع و اثرات آنها وجود دارد، مانند نظارت مستمر بر وضعیت منابع و بررسی امکان تعمیر و بازیابی ضایعات ناشی از آنها برای اطمینان از کارایی و بهره‌وری هر چه بیشتر و یا بهینه‌سازی مدیریت. و سیستم کنترل وقف و به روز رسانی آن، بازسازی ساختار مدیریتی موجود خود و استخدام استعدادهای دلسوز و متخصص در رأس امور موقوفات که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید