والدین شهدا بهترین الگو هستند/ 3700 نفر از جوانان استان مرکزی در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردند.


ساعت: 17:22
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812257

کریمی گفت: تاکنون بیش از 3700 نفر از جوانان استان در اردوهای هفت اقلیم و بیش از 65 هزار دانش آموز در استان در طرح شهید مجید ایزدپناه در دو دوره شرکت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز در دیدار با خانواده شهید والامکام احمد زکی در روستای شمس آباد در سالروز مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: شهادت یک شهادت است. نعمت بزرگ و الهی در راه الهی مسیر تاریخ را تغییر دادند و دشمنان را زمین گیر کردند و عزت و سربلندی ملت و انقلاب اسلامی را به چالش کشیدند، از این رو زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه یکی از نیازهای مهم است. جامعه آسیب پذیر است و همواره راه کمال و سعادت را طی خواهد کرد.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در این سالها ادامه دهنده راه شهدا و جانباختگان خود نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند و خانواده شهدا مصداق آیه شریفه هستند. و ما باید به خوبی از آنها قدردانی کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهدا و مجاهدت رزمندگان و ملت همواره در ایران اقتدار بالایی دارد و امروز پیام مهم شهدا به جوانان است. مردم ملت هستند در گام دوم انقلاب پیام اقتدار است و ادامه راه شهدا ملت را به بلندترین قله های پیشرفت و شکوفایی می رساند.

وی تاکید کرد: هدف شهدا تلاش، اعتلای دین مبین اسلام، تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و تسلط بر ارزش های اسلامی است و امروز باید این موضوع به خوبی برای جوانان تبیین شود و نسل جدید باید با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به خوبی آشنا باشد.

سردار کریمی ادامه داد: امروز راه برون رفت از مشکلات و بحران ها پیروی از ولایت، جهاد و مقاومت است و شهدا الگوهای موفقی برای نسل جوان هستند که باید به خوبی بازنمایی شوند و برای رسیدن به این مهم از مهارت ها و روش های مختلف استفاده کنند. یکی از آنها تزئینات شهر و اماکنی است که به نام شهدا نامگذاری شده اند که باید توسط مدیریت شهری مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی فصل جدیدی را در فعالیت های ایثار و شهادت در استان گشوده است، گفت: این مسیر باید با قدرت ادامه یابد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: راه اندازی طرح های معرفتی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مهمترین اقدامات محتوایی کنگره است. با خلاقیت حماسی مردم استان در حراست مقدس، شناخت بزرگان و مشاهیر استان و تبیین اقدامات حراست مقدس آشنا می شوند.

وی افزود: تاکنون بیش از سه هزار و 700 نفر از جوانان استان از هفت اقلیم در اردوها شرکت کرده اند و بیش از 65 هزار دانش آموز استان در دو دوره در طرح شهید مجید ایزدپناه شرکت می کنند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم طرح شهید ایزدپناه، آشنایی دانش آموزان با شهدای شاخص استان مرکزی از جمله شهید والامکام احمد زکی از شهدای معلم، غواص و قهرمان گردان امام حسین (ع) است. زکی را به خوبی به جوانان می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید