وجود ۶۳۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری در استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از وجود بیش از ۶۳۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جریان بازدید و بهره برداری از پروژه سیل بند سنگی ملاتی روستای چوب سرخ از توابع بخش شباب چرداول اظهار داشت: این تعداد پروژه در سطح حوزه های داری مطالعه تفصیلی اجرایی در شهرستان های مختلف به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبار این تعداد پروژه افزود: از مجموع اعتبارات حوزه آبخیزداری کشور سهم استان در اجرای این پروژه ها در سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر دویست و ده میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در نظرگرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: تاکنون حدود۶۳۰ هزار هکتار که تقریبا ۳۴ درصد از مساحت کل استان است در ۶۸ حوزه کار مطالعات تفصیلی اجرایی انجام شده که منجر به اجرای عملیات آبخیزداری شامل پروژه های مکانیکی بیومکانیکی و بیولوژیکی شده است.

پیرزادیان ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها حجم طرح‌های آبخیزداری اجراشده در سطح استان قابل توجه بوده و تاثیر چشم گیری در کنترل رواناب فرسایش خاک و کاهش مخاطرات سیل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۳۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری داریم خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه سنگی ملاتی در حوزه جوب سرخ از توابع شهرستان چرداول که با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال به اجرا در آمده است بدون شک می تواند از وارد آمدن خسارت مستقیم سیل براراضی آبی کشاورزی و روستاهای پایین دست جلوگیری کرده و در تغذیه سفره های زیر زمینی تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود در یک دوره سه ساله در ۵۱۱ هزار هکتار از اراضی استان طرح‌های آبخیزداری با اعتبار یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا شود.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید