وحدت مسلمانان در دفاع از ارزشهای اسلام مسلم نیست

زمان: 16:29
منتشر شده در: 1400/08/02
کد خبر: 1778645

محسن حقزاد گفت: امروزه شیعه و سنی به صورت انبوه از دین خدا دفاع می کنند و این وحدت به ویژه در لبنان ، فلسطین ، سوریه ، عراق ، افغانستان و پاکستان به وضوح ملموس و مسلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن حقزاد در گفت وگو با بلاغ ، دلیل نامگذاری هفته وحدت توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی را که به گفته اهل سنت هفته وحدت از دوازدهم ربیع الاول تا هفدهم ربیع الاول نامیده می شود ، ذکر کرد. ، از نظر شیعیان ، نقش انقلاب اسلامی در وحدت جوامع مسلمان به شرح زیر است: در ابتدا ، نسل کنونی باید بدانند که امام (ره) فقط یک مرجع دینی نیست ، بلکه یک شخصیت کاریزماتیک و نظریه پرداز جهانی است؛ روش امام برای افشای افکار دشمنان، آینده نگری، آگاهی از مشکلات روز دنیا و تاریخ اسلام و ادیان و شناخت نقاط ضعف دشمن، سوق دادن انسان ها به کمال و عنصر بصیرت بعد از غیبت امام عصر(عج). (AS) بی نظیر است.

وی افزود: امام با درک منظور آنها از ایجاد اتحاد جهانی در بین ملت های مسلمان در سراسر جهان ، این روزها را که برگرفته از تاریخ دو مذهب شیعه و سنی است ، هفته وحدت و در واقع با این پیام اعلام کرد ، پیوند قلبهای مسلمانان سراسر جهان با وحدت.

این کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه بیان کرد: امروز شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند و در خاکریزی از دین خدا در برابر دشمن اسلام و این وحدت به ویژه در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان دفاع می کنند. وضوح ملموس و غیرقابل انکار است.

وی گفت: میدان مقاومت جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای نشان دادن وحدت امت اسلامی ، در دفاع از حرم خدا و مردم سوریه و برای همیشه قهرمانی رزمندگان اسلام به رهبری ژنرال های ، دریغ نکرد. قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هم در زندگی و هم در شهادت برتری دارند.

خاکزاد در رابطه با پیام هفته وحدت با اشاره به آیه «هذا وحدت امت و هذا ربّ الکافرین» گفت: آیا.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانان دشمن را نمی شناختند به راحتی فریب می خوردند ، گفت: دشمنان اسلام در 4 دهه گذشته ، وقتی اقتدار و عزت مسلمانان را تحت رهبری امامان انقلاب اسلامی مشاهده کردند ، تصمیم گرفتند استفاده از عملیات روانشناختی گسترده و مستمر. ایجاد تفرقه و اگرچه در طول تاریخ بشر اختلاف نظرهایی در علوم انسانی و علوم دینی وجود داشته است ، اما این امر را وسیله ای برای ایجاد تفاوت در بین مسلمانان کرده است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه سیاستمداران استعماری می دانند که اگر هویت واحد جهان اسلام شکل بگیرد، راه سلطه سیاسی و اقتصادی آنها بسته می شود، افزود: شات خنده دار. .

وی ادامه داد: مسلمانان جهان باید باور داشته باشند که هیچ راهی برای به دست آوردن کمال و سعادت دنیا و آخرت جز وحدت امت اسلامی وجود ندارد و دشمن هرگز نمی تواند بر این وحدت فائق آید.

حقاد در پایان تأکید کرد: مسلمانان باید در ایمان قوی باشند ، اما باید دشمنان خدا را نیز بشناسند و در سایه لطف و اطاعت خداوند از ولایت ، در راهی که طی کرده اند تا ظهور قائم بمانند. امام عصر معنوی ایثارگران شناخت شهدا و مطالعه و به کارگیری سیره شهدا و پیام شهدا می تواند نابرابری ها را برطرف کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید