ورود سامانه بارشی به کشور/افزایش آلودگی هوا در برخی کلانشهرها

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا وی درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (27 آذرماه) در نواحی دامنه های غربی، شمال غربی و جنوبی البرز شامل استان های قزوین و البرز ابرانکی، بارندگی، گاهی اوقات رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

وی افزود: روز یکشنبه (۲۸ آذر) هوای آرام در اکثر نقاط کشور حاکم است. روز دوشنبه (30 آذر) در گیلان، شرق مازندران و نواحی شمال غرب همراه با کاهش نسبی دما بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود و دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات جوی ادامه داد: روز سه شنبه (31 آذرماه) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، بارش شدید و در شمال غرب، غرب بارش شدید خواهد بود. دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران و همچنین در غرب سواحل دریای خزر آغاز می شود و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه (31 آذر) سامانه بارشی با افزایش فعالیت به مناطق جنوب غرب و مرکز کشور گسترش می یابد.

به گفته ضیائیان، افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا از یکشنبه تا اوایل شب سه شنبه در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مخاطرات هواشناسی با اعلام وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (30 آذر) صاف و کمی ابری و وزش باد، وزش باد تا چند ساعت افزایش می یابد. کمینه دمای 7 و حداکثر 19 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (20 آذر) بامداد صاف تا نیمه ابری و مه با کمینه دمای 8 و حداکثر 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: فردا و پس فردا بندرعباس با دمای 31 و 30 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 5- درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور خواهد بود.