ورود سامانه بارشی به کشور در روز شنبه 27 فروردین 1401

ورود سامانه بارشی به کشور در روز شنبه 27 فروردین 1401

روز جدید : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی با اشاره به وضعیت هواشناسی در روزهای آینده از افزایش گرد و غبار در برخی نقاط کشور از روز جمعه و ورود سامانه جدید بارشی به منطقه خبر داد. کشور در روز شنبه

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی روزهای آینده گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی با پیش بینی، امروز پنجشنبه 4 فروردین 1401 در بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی. ، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، کرمان و البرز، ارتفاعات استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران. وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و غبار پیش بینی می شود.

وی افزود: جمعه 27 فروردین 1401 در جنوب غربی، غربی، جنوبی، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و به تدریج بخش هایی. مرکز، شرق و شمال شرق بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود. شنبه 27 فروردین 1401. با ورود سامانه بارشی دیگری، این شرایط برای مناطق شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور پیش بینی می شود. بارش پراکنده در مرکز، شرق و تهدید مرکزی رخ می دهد.

ضیائیان ادامه داد: سامانه بارشی روز یکشنبه در سواحل شمال شرق، شرق، شرق دریای خزر، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز شرقی و روز دوشنبه در نواحی شمال شرق، شرق و جنوب شرق ادامه دارد.

وی گفت: امروز 26 فروردین 1401 دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین 6 تا 8 درجه کاهش می یابد. روز جمعه وزش باد شدید موقتی در مرکز، شرق، جنوب شرق و مناطق غبارآلود پیش بینی می شود. این شرایط برای روز شنبه در مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق و یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق مشخص شده در جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. امروز جمعه تا دوشنبه دریای خزر و تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. دریای خزر و نواحی مرکزی خلیج فارس نیز از بعدازظهر یکشنبه تا دوشنبه مواج پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت هواشناسی تهران افزود: امروز 24 فروردین 1401 آسمان تهران نیمه ابری در بعد از ظهر، بتدریج ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید و حداکثر و حداقل دمای هوا به تدریج 29 و 15 درجه سانتیگراد است. آسمان تهران روز جمعه 26 فروردین نیمه ابری، بعد از ظهر ابری همراه با رعد و برق، رعد و برق و وزش باد شدید و حداکثر و کمینه دما 27 و 18 درجه سانتیگراد خواهد بود. آسمان پایتخت در روز شنبه 27 فروردین ماه متغیر تا ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با رعد و برق خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید