وزیر اقتصاد: افزایش 20 درصدی دستمزد قطعی نیست

وزیر اقتصاد: افزایش 20 درصدی دستمزد قطعی نیست

روز جدید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش 20 درصدی حقوق است. البته این پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است به تصویب نهایی شورای دولت برسد. انجامش نده

تسنیم: شورای دولت در حال بررسی مدل های مختلف افزایش حقوق کارمندان در سال آینده است.

اخیرا رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس لایحه بودجه تهیه شده در این سازمان، میانگین حقوق ۲۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه نسخه نهایی لایحه بودجه باید به تصویب هیأت وزیران برسد. .

ردپاها نشان می دهد در روزهای اخیر شورای دولت مشغول بازنگری کلیات لایحه بودجه بوده که یکی از محوری ترین موضوعات در تعیین الگوی افزایش حقوق و همچنین میزان افزایش دریافتی کارکنان دولت نسبت به 1401.

در همین رابطه احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارکنان در سال آینده و احکام مندرج در لایحه بودجه سال 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه 20 درصد است. افزایش حقوق، درک کنید اما این پیشنهاد نهایی نیست و ممکن است در نهایت در شورای دولت مطرح شود. مورد تایید نیست

وی افزود: به طور کلی سه مدل مختلف افزایش حقوق برای سال آینده در دولت پیشنهاد شده است که یکی از این پیشنهادها این است که به جای افزایش 20 درصدی حقوق همه کارکنان، میزان حقوق و مقرری افراد پایین افزایش یابد. درآمد دهک ها (کارمندان دولت) باید بیشتر باشد.

به گفته وزیر اقتصاد، با وجود بررسی مفاد لایحه بودجه، تصمیم گیری برای افزایش حقوق کارکنان به جلسات روز شنبه موکول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید