وزیر صمت وعده داد که مشکلات مربوط به جابجایی ارز و بازگشت معامله گران را حل خواهد کرد

زمان: 13:46
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777403

سعید پورآبادی از وعده وزیر صمت برای حل مشکلات مربوط به ارز و بازگشت ارزش افزوده به معامله گران در دیدار با سران اتاق بازرگانی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید پورآبادی ، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی ، در مصاحبه با عصراتراک گفت: «.

پورآبادی خاطرنشان کرد: از سال 1997 بسیاری از فعالان صادراتی در خراسان شمالی تجارت خود را متوقف کردند.

وی در ادامه با یادآوری اینکه کشورهایی که هدف صادرات هستند سود حاصل از صادرات را با تجار ایرانی به صورت ریالی تسویه می کنند و این موضوع بر اجرای تعهد ارزی تأثیر گذاشته است ، اعلام کرد: اتاق بازرگانی ایران در دیدار با وزیر سمت دولت جدید خواستار شد راه حلی ارائه کرده و پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی افزود: وزیر سمت قول داد برای رفع مشکل اقدامی انجام دهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر صمت ، تسویه ارزش افزوده صادرات با صادرکنندگان در اسرع وقت درخواست شد و وزیر صمت وعده نظارت و حل آن را داد.

پورآبادی در همان زمان گفت: “ما از دولت جدید می خواهیم مشکلات پیش روی تمدید و صدور کارت های بازرگانی را به صورت آنلاین حل کند و از صدور دستورالعمل ها و نامه های غیرکارشناسی و ثابت و همچنین سود پیچیده بانک جلوگیری کند. “صادرکنندگان حذف شدند.

وی همچنین افزود: صادرات برای بقا نیاز به ثبات ارز ، ثبات قیمت ، به دست آوردن تجهیزات ارزان ، حفظ محصولات با کیفیت ، رفع موانع تولید و تصمیم گیری های تخصصی و علمی در زمینه تولید و تجارت دارد. این امر مورد نیاز دولت جدید است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به جلسه اخیر اتاق بازرگانی استان با رئیس قوه قضائیه استان اشاره کرد و گفت: حل این موضوع نوید همکاری می دهد.

انتهای پیام / قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید