وضعیت اقتصادی کنونی نتیجه اعمال الگوی توسعه غربی پس از جنگ است

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794521

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمن کشورمان در همه عرصه ها شکست خورده است، گفت: مشکلات اقتصادی کنونی حاصل الگوی توسعه اقتصادی غربی است که پس از دفاع مقدس با وجود مخالفت های مقام معظم رهبری توسط مسئولان اجرایی شد. از انقلاب».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صاحب نیوز ؛ سردار سرتیپ پاسدار گلمرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم یادواره شهدای بهتیاری در منطقه جوی آباد خمینی شهر گفت: امروز دنیا با ایران متفاوتی نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روبروست. بلکه به عنوان یک ملت ممتاز، سرافراز و انحصاری در جهان شناخته می شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه نام ایران روزانه میلیون ها بار در رسانه های مختلف دنیا تکرار می شود و دلیل آن ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی است، گفت: امروز هویت ملت ایران زاییده آن است. انقلاب اسلامی است. دو مؤلفه مهم این هویت را ایجاد کردند. مؤلفه اول مذهب تشیع و اسلام ناب و مولفه دوم فداکاری مردم به ویژه ایلات و عشایر کشور و به ویژه عشایر بختیاری است.

او گفت که نمی‌خواهد درباره‌ی عشایر بختیاری در گذشته‌های طولانی مانند فتح قندهار، شکست تیمور در کوه‌های زاگرس و فتح دهلی بخواند، آنها ابتدا باید بر ایران تسلط پیدا کنند و برای اینکه بر ایران مسلط شوند، باید قدرت اقوام را محدود کنند و نقش ایلات را در دفاع از کشور از بین ببرند. در دوران پیش از پهلوی، نیروهای دفاعی کشور متشکل از عشایر سراسر کشور بودند و طوایف بختیاری در تمامی دوره ها بدون استثنا یکی از محوری ترین نیروهای دفاعی بودند.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: انگلیسی ها دست روی این موضوع گذاشتند و رهبری تربیت شده در دامن بیگانگان مانند رضاخان را برگزیدند و او را در قالب کودتا در 3 اسفند 1390 بر سر کار گذاشتند. راه پادشاهی ایران . ، پایان نقش عشایر را در نیروهای دفاعی کشور رقم زد.

سردار سلیمانی گفت: رضاخان از همه امکانات کشور برای آماده سازی لشکری ​​100 هزار نفری استفاده می کند، تنها افتخار تاریخ این ارتش سرکوب عشایر و شهادت دلاوران و رزمندگان عشایری برای پاسداری از ایران بود که وارد میدان شدند.

وی از مبارزات عشایر در کنار مبارزات علما علیه رژیم نامشروع پهلوی گفت و خاطرنشان کرد: عشایر در 57 سال حکومت پهلوی هرگز این رژیم را به رسمیت نشناختند.

سردار سلیمانی افزود: در شهریور 1320 همان ارتشی که رضاخان به آن افتخار می کرد و رزمندگانش بارها عشایر را در کوه های زاگرس بمباران می کردند، یک گلوله و حتی توپی به سمت ارتش متفقین که از جنوب و شمال وارد کشور می شد شلیک نکرد. لشکر 100 هزار نفری شلیک نکردند و همه تسلیم شدند و اسلحه ها را رها کردند و برگشتند.

وی گفت: برای مردم ایران لحظه غم انگیزی بود که بیگانگان در کشور خود سلطنت کردند و به قدری وسواس داشتند که فقط یک پیام برای عزل او فرستادند و او بدون اعزام مأمور برای دستگیری و تبعید منتظر ماند. باش، خودش سوار ماشین شد، از کاخ سلطنتی بیرون رفت و به محلی که برای تبعیدش در نظر گرفته شده بود رفت!

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: عده ای در چارچوب نقشه دشمن که در طول تاریخ کشور ما را آرزو کرده اند، می خواهند این زمان را به زمان خوبی برای کشورمان تبدیل کنند و به یکی امتیاز بدهند. از شرورترین حاکمان تاریخ ما. «او دیده است و نمی‌توانند نامی ببرند، بنابراین به نام رضاخان گلدار اشاره می‌کنند که بزرگان بختیار را یکی پس از دیگری با تزریق هوا در سلول‌های زندان تهران کشت و سرکوب کرد. عشایر با سنگین ترین روش ها

سخنگوی ویژه یادواره شهدای بختیاری در منطقه جوی آباد گفت: او بود که حقوق ملت را تضعیف کرد و تمام سرمایه های برجسته کشور را به نیابت از خود گرفت و مانع از رشد عشایر آن گونه که بود، شد. رضاخان کثیف ترین و کثیف ترین مردمی است که در ایران به قدرت رسید و اولین پادشاهی در تاریخ ایران بود که مستقیماً از بیگانگان بر کشور حکومت کرد و به همین دلیل طوایف بختیاری هرگز آن را به رسمیت نشناختند و امروز بختیاری ها وارث این افتخار هستند. مردم آنها

سردار سلیمانی یادآور شد: در کتاب نهضت امام خمینی رحمه الله نوشته حجت الاسلام سیدحمید روحانی که در خصوص مبارزات امام راحل نوشته شده است، دو تلگراف تاریخی مربوط به مردم بختیاری در دوران نهضت ثبت شده است. از امام یکی از این تلگراف ها توسط رئیس طایفه پاپا در استان لرستان در جریان قیام 15 خرداد که پهلوی دوم تصمیم به تبعید امام را گرفت، برای امامی ارسال شد که در آن از طرف عشایر اعلام کرد که عشایر آماده هستند. شورش علیه رژیم .. هستند و علیه رژیم قیام می کنند که شما دستور دهید. امام در تلگرافی با تمجید و تشکر از ایشان فرمودند: «عشایر ذخیره حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند» و فرمودند: «الان وقت قیامت نیست».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، یکی دیگر از افتخارات مردم بختیاری در انقلاب اسلامی را برائت از بختیار آخرین نخست وزیر رژیم پهلوی و حمایت از بازگشت امام خمینی (ره) به کشور دانست. شهدای پرشمار این قوم نشانه این وفاداری است.

سردار سلیمانی جمهوری اسلامی ایران را جزیره ای امن خواند که توانست در دنیای مقاومت که رژیم صهیونیستی را در محاصره محکم و شکننده ای قرار می دهد، جبهه ای بر خون شهدا تشکیل دهد و افزود: امنیت ملی ما بر خون حاصل شده است. شهدا نه دلار و تکنولوژی و تجهیزات.

وی تاکید کرد: نسل جوان ما باید بدانند جانشین چه افتخاری است و امروز در همه عرصه های دفاعی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و… دشمن را شکست داده ایم. ما با اینکه مجروح بودیم، در این نبرد پیروز شدیم و توانستیم فرهنگ مقاومت را به کشورهای دیگر گسترش دهیم.

سردار سلیمانی مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از بی توجهی به دستورات اسلام، مختصات نظام و تدابیر ائمه انقلاب دانست و گفت:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید