وضعیت اوکراین نتیجه بی اعتمادی به آمریکا و غرب است


ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812114

اوکراین به امید پیوستن به اتحادیه اروپا، به امید پیوستن به ناتو و امیدوار است که ایالات متحده و غرب از آنها در مواقع خطر حمایت کنند، از خلع سلاح خودداری کرده است، بنابراین وضعیت امروز اوکراین نتیجه بی اعتمادی به ایالات متحده است. ایالت ها بذری گفت: «دولت ها و غرب».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حسین بذری رهبر حزب موتلفه اسلامی در تربت جام در گفت و گو با صبح توس؛ با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن «ما باختیم» من خودم هستم، من و رباط رباط، «و به فرموده رهبر عزیز (ملت ایران باید قوی باشد و اگر قوی باشد، دشمن ناامید است) باید نیروی دفاعی کشورمان را افزایش دهد و دشمنان را ناکام بگذارد و آنها را بترساند و از اقدامات نظامی باز دارد. او گفت که اوکراین سومین زرادخانه بزرگ اتمی جهان از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق را در اختیار دارد، با 5000 کلاهک هسته ای و یک سیلو موشکی قدرتمند دوربرد که برای تضمین امنیت غرب و روسیه موافقت کرده است آنها را خلع سلاح کند.

وی افزود: در سال‌های 2004 و 2005، انقلاب نارنجی در اوکراین به ابتکار غرب رخ داد و غربی‌ها قدرت را به دست گرفتند و حاکمان اوکراینی را که مشتاق پیوستن به اتحادیه اروپا و امیدوار به عضویت در ناتو بودند فریب دادند و منتظر خطر بودند. ایالات متحده و غرب از آنها حمایت می کنند و از خلع سلاح خودداری کرده اند.

یکی از اعضای حزب ائتلاف اسلامی تربت جام گفت که حاکمان اوکراین به دنبال خرید سلاح و تجهیزات نظامی برای کشورشان هستند. روسیه نیز زمانی که شاهد حضور گسترده نظامی غرب در اوکراین به ویژه پس از مانور مشترک با کشورهای غربی بود، وضعیت را تهدیدی برای تمامیت ارضی خود دید و روسیه برای جلوگیری از تهدید احتمالی اوکراین را اشغال کرد. متحدان غربی، به گفته ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، از متحد خود در این جنگ حمایت نمی کنند و تنها به آنها وعده های توخالی می دهند.

بذری در پایان گفت: در مذاکرات باید توجه داشته باشیم که به هیچ وجه نباید به دشمنان اعتماد کنیم، زیرا آنها از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری ایران استفاده می کنند، بنابراین تضمین های مطمئن و لازم برای جلوگیری از هرگونه تخلف داریم. ما باید از خواسته های غربی ها و اروپایی ها خلاص شویم و در نظر داشته باشیم که در زمان تهدید خارجی، چیزی بیش از تجهیزات نظامی برای جلوگیری از حملات دشمن، وحدت ملی و حضور مردم در دفاع است و این تحقق آن جز با جلب اعتماد مردم به حکومت که برای اصل برقراری عدالت اجتماعی و حمایت عملی از صاحبان اصلی نظام که مردم هستند، حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید