وضعیت تیم ملی فوتبال در آستانه جام جهانی ایده آل نیست/ می توانم 2 سال سرمربی ایران باشم!


ساعت: 21:18
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896736

سرمربی تیم ملی فوتبال گشورمن گفت: کارلوس کی روش این تیم را می شناسد و بازیکنان هم او را می شناسند چون زیر نظر او در 2 دوره مسابقات جهانی بازی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ راجر دسا یکی از 5 دستیار خارجی کارلوس کی روش در تیم ملی کشورمان در گفت و گو با روزنامه تایمز انگلیس درباره شرایط جوانان فارس و تحلیل های فوتبال ایران در آستانه جام جهانی اظهار نظر کرد.

دهسا در ابتدا تصریح کرد: هر تیمی که به جام جهانی صعود کند شانس خاصی برای موفقیت در این مسابقات ایجاد کرده است و امسال که جام جهانی در قطر برگزار می شود این فرصت بیشتر می شود زیرا این مسابقات دیگر برگزار نمی شود. در اروپا همچنین نه در آمریکای جنوبی، بلکه در یک مکان تقریباً خنثی امکان پذیر است.

وی در ادامه گفت: گرما و رطوبت این کشور چالش بسیاری از بازیکنان خواهد بود. زمان کمی برای آماده سازی تیم داریم و شرایط ما برای جام جهانی ایده آل نیست. شرایط ایده آل این بود که ما یک سال پیش کارمان را شروع می کردیم، اما کارلوس این تیم را می شناسد و بازیکنان هم او را می شناسند زیرا زیر نظر او در 2 جام جهانی بازی کردند.

دهسا درباره شرایط همکاری با کی روش در تیم ملی مصر گفت: 9 ماه سخت را در مصر گذراندیم. زمانی که ما برای هدایت این تیم انتخاب شدیم، مصر در بین 20 تیم برتر قاره قرار نداشت که برای چنین تیمی غیرعادی است. بنابراین در ابتدای کار در این تیم برای کسب نتیجه با مشکل مواجه شدیم. با این حال به فینال جام ملت های آفریقا رسیدیم و تیم های درجه یک را شکست دادیم تا به این مرحله برسیم. ما فقط در ضربات پنالتی به سنگال باختیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی کار ما در تیم ملی مصر تمام شد، آن تیم در آفریقا چهارم یا پنجم شد. ما مراکش، ساحل عاج و کامرون که میزبان مسابقات بودند را شکست دادیم. سپس در مقدماتی جام جهانی باز هم در ضربات پنالتی به سنگال باختیم. هدف ما صعود به جام جهانی بود که محقق نشد. با این حال، فکر می کنم روند مثبتی در مصر ایجاد کردیم، اما نتوانستم مدت زیادی در آنجا بمانم.

دهسا در خصوص حضورشان در ایران تصریح کرد: آنها از روز سه شنبه کار خود را آغاز می کنند و سپس به اتریش می روند و در دیداری دوستانه با اروگوئه و سنگال بازی خواهند کرد. چهارشنبه و پنجشنبه تمرینات خود را با تیم آغاز می کنیم. شنبه دوباره تمرین می کنیم و سپس برای بازی با اروگوئه و سنگال به اتریش پرواز می کنیم. سپس به ایران برمی گردیم و با تیم آنجا به کارمان ادامه می دهیم.

در نهایت گفت: وقتی مربی شدم اولویت اول این بود که مثل بازیکن انسان باشم. به نظر من کارلوس هم همینطور. فکر می کنم خیلی از مربیان این را فراموش می کنند. ممکن است یکی دو سال مربی آنها باشم، اما تا مرگ می توانیم با هم دوست باشیم!

دیدگاهتان را بنویسید