وضعیت فعلی اینترنت و فیلترینگ بیشتر به جامعه آسیب می زند

وضعیت فعلی اینترنت و فیلترینگ بیشتر به جامعه آسیب می زند

سید البرز حسینی نماینده خدابنده در این خصوص گفت: پس از ناآرامی هایی که از چند هفته پیش در کشور آغاز شد، با محدودیت هایی در اینترنت و برخی شبکه های اجتماعی خارجی در کشور مواجه شدیم که باعث شد بسیاری از افرادی که کسب و کارشان بوده است. جراحات آنلاین بنابراین باید قوانین صریح در مورد فضای مجازی آزاد وضع شود. هدف من محدود کردن این فضا نیست، بلکه معتقدم باید از همه فضای لازم در این بستر در قالب تریبون های ایرانی و خارجی استفاده کنیم و بگذاریم مردم انتخاب کنند که کدام بستر را برای کار خود انتخاب کنند. این به معنای ایجاد رقابت سالم است.

وی افزود: من معتقد نیستم که پلتفرم های خارجی ذاتا بد هستند و اگر نتوانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم مشکل ماست و شاید در همین رویکرد است که فضای بی نظمی در جامعه می شود و ما هستیم. کسانی که باید ساختار ما را تنظیم کنند. در غیر این صورت کسانی که این پلتفرم را فراهم کرده اند باید برای پشتیبانی و حفظ سطوح مختلف در کشور خود محدودیت هایی بر روی آن اعمال کرده باشند.

نماینده خدابنده تصریح کرد: در صورت تداوم فضای فعلی اینترنت و فیلترینگ در کشور قطعا آسیب های بیشتری به جامعه وارد می شود و در نتیجه بسیاری از مشاغل و درآمدها با چالش های جدی مواجه خواهد شد و مشکل دیگری که به وجود می آید نارضایتی مردم است. فعالان این حوزه بر نارضایتی های موجود در کشور می افزایند که این موضوع برای امنیت کشور خطرناک است، بنابراین مسئولان باید سریعا در این زمینه تصمیم گیری کنند زیرا ادامه این روند به نفع کشور نیست. .

حسینی در پاسخ به اینکه امروزه که با محدودیت های شبکه های اجتماعی مواجه هستیم و در گذشته بسترهای محلی نمی توانستند پاسخگوی نیاز جامعه باشند، گفت: فکر می کنم کشور به دانش فنی در این زمینه رسیده است، اما باید جایگزین مناسبی برای پلتفرم های خارجی هم پیدا کنیم. وقتی جایگزین مناسبی ایجاد نشده و نتوانسته ایم مردم را در این زمینه متقاعد و راضی کنیم، چه انتظاری می توان داشت؟ در این شرایط که این ماموریت مهم محقق نشده است، نباید پلتفرم های خارجی را محدود کنیم.

وی یادآور شد: تا زمانی که ایجاد بسترهای مناسب و جایگزین در داخل کشور را که در فضای آزاد برای مردم ایجاد رضایت کند به تعویق بیاندازیم، بسترهای خارجی به سمت ایجاد بستر می روند و به نفع خود هستند. بنابراین، ما از ساختار ملی که می خواستیم ایجاد کنیم عقب می مانیم. فضای مجازی و بستر فناوری اطلاعات هر روز در حال تغییر است و هر چه بیشتر از این فناوری ها عقب بمانیم، بیشتر باید تاوان خسارات آن را بپردازیم.

نماینده خدابنده در پایان خاطرنشان کرد: بستن و محدودیت شبکه های اجتماعی راه حل نیست. این در حالی است که بسیاری از مردم به این دلیل متحمل ضرر مالی شده اند و اگر دولت به خاطر این روزها و آسیب هایی که این کسبه دیده اند، پای کار بیاید و از آنها کمک و حمایت کند، قطعا در آرامش مردم تاثیرگذار خواهد بود. فعالان این حوزه بنابراین هم وزارت ارتباطات و هم دستگاه امنیتی باید در این راستا تصمیم عاجل بگیرند تا منافع همه در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید