وضعیت هواشناسی امروز شنبه 8 مرداد 1401 / بارش شدید باران امروز و فردا در برخی استان ها

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش های سیل آسا در امروز و فردا در برخی استان های کشور، افزایش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در مناطق شرق، جنوب غرب و غرب کشور خبر داد.
کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را برای امروز 8 مرداد و روزهای بعد از آن گزارش کرد.

یک کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در شمال غرب، جنوب و شرق سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و البرز، تهران و مازندران به صورت باران خواهد بود. استان ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: روز دوشنبه کوه های مرکزی البرز و بخش هایی از غرب هرمزگان و جنوب استان های فارس و بوشهر این شرایط را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: سه شنبه و چهارشنبه کوه های مرکزی البرز این شرایط را تجربه خواهند کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی پنج روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مستعد می شود.

رفیعی افزود: از روز یکشنبه تا سه شنبه مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور با پدیده مه مواجه خواهد شد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق را به همراه خواهد داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا پنج روز آینده آب های شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود، البته شرق تنگه هرمز نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه این وضعیت را تجربه خواهد کرد. آبهای دریای خزر از امروز تا دوشنبه مواج خواهد بود.

رفیعی گفت: تهران امروز آسمان صاف همراه با وزش باد دارد و فردا هم شرایط جوی به همین منوال خواهد بود.

وی اعلام کرد: بیشینه دمای امروز تهران در گرم ترین ساعت به 34 درجه بالای صفر و فردا یک درجه کاهش می یابد. کمینه دمای فردا پایتخت 23 درجه بالای صفر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید