وضعیت هواشناسی امروز 4 آبان 1401 / احتمال جاری شدن سیل در برخی استان ها

وضعیت هواشناسی امروز 4 آبان 1401 / احتمال جاری شدن سیل در برخی استان ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران بلایای هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و احتمال وقوع خطراتی از جمله سیل و مسدود شدن راه در برخی روستاها خبر داد.

پس از هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به کشور، صادق ضیائیان درباره شدت این بارش ها گفت: این سامانه بارشی که امروز (4 آبان ماه) وارد کشور می شود، ابتدا استان های غربی از جمله کردستان، کرمانشاه، لرستان را تحت تاثیر قرار می دهد. ، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و استان همدان را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه (5 آبان) در جنوب استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلو و بویراحمد و غرب استان اصفهان گسترش می یابد. و استان همدان استان های مرکزی، تهران، البرز و قزوین نیز شاهد بارش باران خواهند بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی، نکته حائز اهمیت این است که روز پنجشنبه در چهار محال و بختیاری، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش شدید و شدید در غرب پیش بینی می شود. استان اصفهان که ممکن است خطرناک باشد. دوستانه باشید

وی درباره بارش در ارتفاعات گفت: این بارش در ارتفاعات استان های مذکور و حتی در شهرهای سردسیر به صورت برف و حجم آن بیش از 80 سانتی متر ارتفاع خواهد داشت.

ضیائیان با توجه به شدت و میزان بارندگی تاکید کرد: کوهنوردان به هیچ عنوان از ارتفاعات استان های خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد و لرستان صعود نکنند.

وی افزود: در این وضعیت جوی احتمال بسته شدن راه روستاها به ویژه در مناطق سردسیر به دلیل بارش برف وجود دارد و گردنه ها بسیار خطرناک خواهد بود. در چنین شرایطی هم اداره راه باید به فکر آمادگی لازم زمستانی باشد و هم مردم از تردد به ویژه گردنه های برفگیر خودداری کنند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی در ادامه بیان کرد: سیلاب در استان های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت بارندگی ها در روز جمعه (6 آبان) گفت: این بارش ها در روز جمعه در جنوب غرب کشور کاهش می یابد اما استان هایی مانند فارس، بوشهر، کوگیلویه و بویار احمد، چهار محال، بختیاری و خوزستان همچنان شاهد خواهند بود. بارندگی، در یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمالی به صورت پراکنده و تنها در استان خراسان رضوی بارش شدید خواهد بود.

مازیار غلامی – سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران – نیز در گفت وگو با ایسنا در خصوص ورود سامانه بارشی به کشور گفت: آسمان امروز (4 آبان) کمی ابری همراه با افزایش ابر به ویژه در ساعات عصر و شب است. در شب و وزش باد، بارش برف در مناطق بالا و پایین استان تهران بارش باران پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی در این شرایط جوی مه پیش بینی می شود که می تواند کوهنوردان را با چالش های زیادی مواجه کند.

رئیس اداره هواشناسی استان تهران روز پنجشنبه (5 آبان ماه) هوای تهران را ابری همراه با بارش برف و باران دانست و گفت: روز جمعه (6 آبان) آرام و آفتابی پیش بینی می شود، اما بارش برف و باران پیش بینی می شود. کولاک، مکان های مرتفع انتظار نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید