ولایت گرایی و استکبار ستیزی رمز موفقیت حاج قاسم بود

ساعت: 15:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799199

یاد و خاطره شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد؛

حجت الاسلام اسدی گفت: موضوع تبعیت از ولایت در شهید سلیمانی مشهود بود و حاج قاسم به گفته آنها عمل می کرد و معتقد بود و بر این باور بود که برایشان موفقیت به همراه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; حجت الاسلام عبدالله اسدی دبیر شورای حمایت از نهادهای فرهنگی و مراکز تحقیقاتی حوزه علمیه در مراسم یادواره 34 روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران گفت: شهید ترور از ما یادگار است اما من وظیفه دارم. ایفای نقش احکام الهی حتی از راه تقوا که ارزش بیشتری دارد.

وی افزود: در این دنیا محترم ترین مردم نزد خداوند این شهدا هستند. طبق آمار رسمی، روحانیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرد و باز هم بیشترین درصد روحانیت متعلق به استان کهگیلویه و بویراحمد بود، بنابراین همه مسئولان آن استان سهمی دارند. قدم به جلو انقلاب

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: شهید سلیمانی ویژگی هایی داشت که البته یکی از ویژگی های قابل توجه شهدا اخلاص آنها بود و این اخلاص در میدان به خوبی خود را نشان داد. روحیه اخلاص در شهدا مشهود بود و بارزترین نمونه آن در شهید سلیمانی بود که در خط مقدم با تکفیرها و دشمنان خارجی مبارزه کرد.

دبیر شورای حمایت از مراکز فرهنگی پژوهشی حوزه های علمیه گفت: بنابراین وقتی به اخلاص انسان می پردازد با خدا هم برخورد می کند، هر چند که اخلاص مراحل مختلفی دارد و شکل دیگری از اخلاص یک طرفه است، عمری را سپری می کنند. «این بالاتر از بخشش است، شهید سلیمانی در آن دسته بود.

وی بیان می کند: آرامش باطن و ظاهر و باطن یکی از ویژگی های شهید است و حاج قاسم به گفته آنها عمل می کرد و معتقد بود و بر این باور بود که برایشان موفقیت به همراه خواهد داشت. البته حاج قاسم تحت تعلیم معمار بزرگ انقلاب بودند و مقام معظم رهبری بودند.

حجت الاسلام اسدی گفت: موضوع تابعیت از ولایت در شهید سلیمانی مشهود بود و در همه عرصه ها تابع ولایت بودند.

وی ادامه داد: بزرگترین دلیلی که شهدا و حاج قاسم به دعوت استانداری پاسخ دادند بصیرت بود. در غیر این صورت عاقل و عاقل کسی است که حوادث آینده را خوب ببیند، فراز و نشیب ها را ببیند و به موقع بخشش و عمل را به درستی تشخیص دهد.

دبیر شورای حمایت از مراکز فرهنگی و پژوهشی حوزه های علمیه گفت: در قیام های انقلاب عده ای سکوت کردند و منزوی شدند و روستا را روی صحنه ترک کردند. لازم به ذکر است که بینش دارای سه مرحله است. و انحراف در جامعه ایجاد می شود، اما افراد بصیر می توانند راه درست و نادرست را ببینند و این در سایه تقوا است.

حجت الاسلام اسدی افزود: گام دوم این است که پس از تشخیص و شناخت انسان باید به موقع جبهه حق را همراهی کند و گام سوم این حمایت تا رسیدن به سرحد شهادت است. از این رو نباید دستاورد پیروزی را دست کم گرفت و شهدا به گونه ای بودند که از جان خود دفاع کردند و دین خدا را یاری کردند.

وی گفت: افراد با بصیرت وظیفه دارند گفتار و رفتار صحیح داشته باشند و ارزش ها و آرمان های انقلاب را برای نوجوانان و نسل های جوان ترویج و تبیین کنند. اما این استان تاریخ درخشانی دارد و قبل از انقلاب اعتصابات شرکت نفت کمر رژیم پهلوی را شکست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید