ویژگی هایی که امام خامنه ای را از دیگر رهبران جهان متمایز می کند


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843935

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه امام خامنه ای بهترین گزینه برای رهبری جامعه اسلامی بود، گفت: ویژگی هایی مانند جغرافیا، مدیریت حکومت اسلامی و انبوه اطلاعات ایشان را از دیگران متمایز می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به سالروز آغاز بعثت امام خامنه ای (مدظله العالی) اظهار داشت: آیت الله خامنه ای بهترین مردی بود که بعد از امام خمینی(ره) رهبری می کرد، لذا مرحوم من اغلب این امامت را دارم. شایستگی و مقام آیت الله خامنه ای مورد قدردانی قرار گرفت.

وی افزود: امام خمینی (ره) به خوبی می دانستند که بهترین فردی که می تواند به راه خود در رساندن انقلاب اسلامی به اهدافش برسد، شخصیت امام خامنه ای است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با برشمردن ویژگی های مهم رهبری که من یقیناً شامل آن حضرت می شود، گفت: ویژگی های کلی از جمله فقاهت، تقوا، گذشت، اهل دنیا نبودن، سادگی و … که حضرت عالی است. رهبر آن را یکسان می داند. بالاترین را دارند.

نواب افزود: البته ما ویژگی های فردی هم داریم که از آن جمله می توان به تجربه طولانی مدت 44 سال مدیریت رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی تاکید کرد: حجم وسیع اطلاعات رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی دیگر از ویژگی هایی است که ایشان را از دیگران متمایز می کند و شاید در بین علما مردی مانند امام خامنه ای که حجم زیادی از مطالعه و مطالعه کتب مختلف داشته باشد نداشته باشیم. “

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: سومین ویژگی که مقام معظم رهبری را در سراسر جهان به وجود آورد جهان شناسی ایشان است چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی جهان و متفکران تأثیرگذار جهان مانند آن مرحوم را می شناسند. اقبال لاهوری و اقبال شناس. ما در دنیا مثل او نیستیم.

نواب خاطرنشان کرد: از سوی دیگر امام خامنه ای به خوبی از سیاست های رهبران جهان و جهان اسلام مانند جمال عبدالناصر یا رهبر تاثیرگذار کشورهای غیرمتعهد مانند جواهر لعل نهرو، گاندی، تیتو و… آگاه است. و با بسیاری از این افراد تعامل دارد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز افکار و اهداف احمد سوکارنو، اولین رئیس جمهور اندونزی و بنیانگذار جنبش عدم تعهد را می شناسند و حتی ده ها کتاب در مورد این شخصیت ها مطالعه کرده اند و از رویدادهای جهان آگاهی کامل دارند. “

امام خامنه ای راه امام راحل را به خوبی ادامه می دهد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه امام خامنه ای علاوه بر بررسی مسائل سیاسی، سرشار از اشرافیت نیز هستند، تصریح کردند: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه سیاستمداران جهان را می شناسند و به ویژگی های آنها واقف هستند.

نواب خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری کتاب نقش مسلمانان در آفرینش هند را 50 سال پیش نوشتند و این به دلیل تسلط ایشان بر جهان و شبه قاره هند است. رهبر معظم انقلاب اسلامی مردی بی‌نظیر است و حجم آموزش و استادی، مضامین، حوادث و افراد او بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اهدافی که امام خامنه ای بعد از امام راحل دنبال کرده و می کند، تصریح کردند: امام خامنه ای اهدافی را که امام خمینی (ره) تعیین کرده اند به بهترین نحو دنبال کرده اند تا با کفر، استبداد، استعمار، سلطه ستیزی و مقابله کنند. سلطه خود را بر جهان تثبیت کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی قطب که توسط امام راحل علیه شرق و غرب جهان خلق شد مردم سالاری دینی را به بهترین نحو ممکن ترویج می کند.

نواب نقش الهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران که با انقلاب اسلامی الگویی برای آزادگان در سراسر جهان هستند را در انقلاب های منطقه موثر دانست و گفت: دشمنان به دلیل پیروی از نمونه ای از انقلاب اسلامی

وی افزود: مقاومت مردم یمن در برابر رژیم ظالم سعودی با دست خالی و یا تظاهرات مردم بحرین در برابر حکومت فاسد و ظالمشان به این دلیل است که مقاومت می تواند در برابر کفر و ظلم مقاومت کند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید