پرداخت تسهیلات 250 میلیارد تومانی به شرکت های دانش بنیان یزد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به کسب رتبه کنکور نازیدق توسط دانش آموزان استان ادامه داد: ریل گذاری انجام شده در دهه های گذشته در استان یزد صنعتی و معدن و به همین دلیل شاهد مهاجرت نخبگان از استان هستیم.

وی با بیان اینکه ادغام صنعت و حوزه دانش بنیان تحولات خوشایند زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت افزود: متاسفانه استان به حوزه فناوری توجه لازم را ندارد و به همین دلیل اشتغال فارغ التحصیلان مهمترین دغدغه است. از حاکمان استان

شاه حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «تولید، دانش بنیان، ایجاد شغل» گفت: با این نامگذاری مقام معظم رهبری راه را به سمت دانش بنیان ها پیش برده اند و خوشبختانه از منظر مدیران ارشد استان جا دارد. برای توسعه فناوری و نوآوری در یزد ارائه شده و سند تحول استانی با عنوان یزدنوین در این راستا تدوین شده است.

وی گفت: 14 وظیفه ویژه و اولویت مهم در قالب یزد نو برای استان یزد در نظر گرفته شده است که در همه آنها به خلاقیت، جوانی، نوآوری و علم روز در حوزه های مختلف توجه جدی شده است.

معاون توسعه استانداری افزود: رویدادهای استان یزد نیز باید با این اهداف برگزار شود و رویدادی به نام «تا ثریا» در مجموعه سپاه و بسیج در نظر گرفته شده است.

شاه حسینی ادامه داد: این رویداد به منظور نامگذاری سال و توجه ویژه به حوزه دانش و فناوری و مشارکت و جلب حمایت مالی سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ کشور با ارائه استعدادها و ظرفیت های استان برگزار می شود.

وی افزود: رویداد امپراتوری چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه یزد برگزار می شود و امیدواریم این رویداد با یافتن جهات تقاضا و عرضه منجر به افزایش قدرت استان و جایگاه استان شود. در زمینه فناوری و همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان و مهاجرت بازگشت و اقامت. نخبه شدن در استان.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری یزد با اشاره به افزایش چند برابری حمایت از شرکت های دانش بنیان در یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 250 میلیارد تومان در اختیار نخبگان و شرکت های دانش بنیان استان قرار گرفته است. این رقم در سال گذشته بالغ بر 45 میلیارد تومان بوده است.

شاه حسینی تاکید کرد: یکی از مطالبات به حق الیت بودن یزد ورود صنایع به بحث نوآوری و فناوری است که در این راستا هزار میلیارد تومان در سطح کشور اختصاص یافت که از این میزان 500 میلیارد تومان. تومان به یزد اختصاص یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید