پرسپولیس در هر شرایطی قصد دارد دربی را برد

پرسپولیس در هر شرایطی قصد دارد دربی را برد

امیر حاج حاج رضایی درباره شرایط جدول رده بندی و همچنین دربی پیش رو و حساسیت امتیازات استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:

شرایط ایجاد شده در رده بندی لیگ برتر در این مناطق را چگونه ارزیابی می کنید؟

من می خواهم کشورهای دیگر به مسابقات قهرمانی اضافه شوند. اگر بخواهیم از نظر شرایط کلی در مورد لیگ این فصل صحبت کنیم، باید بگوییم که اگر رقابت در بالای جدول حساس شود و کشورهای دیگر نیز به این دو تیم (استگل و پرسپولیس) اضافه شوند، این اتفاق خواهد افتاد. علاقه مند به فوتبال ملی ما متاسفانه، این مورد نیست. به عنوان مثال وضعیت سپاهان چندان خوب نیست و این تیم با بالای جدول فاصله زیادی دارد، هرچند حالا دوباره پیروز می شود اما از این تیم با سابقه انتظار بیشتری می رود. می توان مثال زد.

چه مثالی؟

آلمان با مسابقات قهرمانی معتبر اروپا در یک بعدی بودن تفاوت دارد. در آلمان از همه کسانی که همیشه سوال می کنند می گویند بایرن مونیخ قهرمان می شود. چرا که این تیم نقطه قوت اول آلمان است و قدرتش به دلیل مشکلات متعددی است. اول اینکه اسپانسرهای بسیار قوی وجود دارد. زیرا می دانیم که این کشور یکی از کشورهای صنعتی بزرگ اروپاست و صنایع بزرگ از این تیم حمایت می کنند. بنابراین دست آنها برای خرید هر بازیکنی باز است و در نهایت در دهه های گذشته ممکن است تیمی مانند دورتموند پیدا شود یا در زمان اتوره هاگل کایزرسلاترن بیاید و قهرمانی را به دست بیاورد که کمیاب است و این تک بعدی بودن آنجا، بوندسلیگا نسبت به سایر لیگ های معتبر اروپایی در موقعیت قابل پیش بینی تری قرار دارد.

اما اینجا بیشتر بازیکنان دوست دارند یکی از دو تیم قهرمان قرمز و آبی باشند؟

الان در کشور ما اگر فقط دو تیم پرسپولیس و استقلال قهرمان شوند درست است که پرطرفدارترین تیم ها هستند اما این تک بعدی بودن در کل برای فوتبال ما جذابیت زیادی ندارد.

با وجود اختلاف شش امتیازی استقلال و پرسپولیس دربی پایان سال را چگونه پیش بینی می کنید؟

با توجه به شرایط استقلال و پرسپولیس اهمیت دربی پیش رو بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.

تو چی میگفتی

پرسپولیس باید در این دیدار پیروز شود تا فاصله خود را با استقلال کم کند در حالی که فکر می کنم استقلال در این بازی می تواند مساوی شود. برای چه دلیل؟ زیرا اگر برابر باشد همان فاصله حفظ می شود. اگر می گویم استقلال به تساوی رضایت می دهد به این معنا نیست که استقلال قدرت کمتری دارد بلکه بر اساس برنامه مسابقات می گویم. چگونه از یک تیم فاصله بگیرید یا این فاصله را حفظ کنید.

یعنی برابری پیروزی استقلال است؟

البته! گاهی برابری پیروزی است. به همین دلیل این بازی برای پرسپولیس اهمیت زیادی دارد و باید در این بازی پیروز شود. جدا از مشکلات پرستیژ و رقابت قدیمی دو تیم، دربی از نظر جدول نیز حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید