پرس تی وی باید افکار عمومی جهان را در مورد جنگ یمن آگاه کند


ساعت: 21:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۸
کد خبر: 1839887

این کارشناس بین الملل گفت: حتی قبل از شروع جنگ در اوکراین، رسانه های غربی در سطح بین المللی شروع به تبلیغ علیه روسیه کردند و در واقع جنگ تبلیغاتی را قبل از شروع نبرد نظامی آغاز کردند. هدف از این حجم عظیم فعالیت رسانه ای در سطح جهان چیست و چرا در 8 سال گذشته نسبت به اشغال یمن توسط عربستان و امارات سکوت کرده اند؟ چگونه این تناقض قابل درک است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عطا بهرامی کارشناس مسائل بین الملل گفت: در جنگ یمن شاهد بودیم که رسانه های غربی به مدت هشت سال به گونه ای رفتار کردند که گویی کشوری به نام یمن وجود ندارد در حالی که در واکنش به جنگ اوکراین به شدت از روسیه دفاع کردند و اعلام جنگ کردند. این رفتار دوگانه و گزینشی باعث شده است که با انتقادات جدی مواجه شوند.
وی تاکید کرد: هر زمان که عربستان مردم یمن را می کشد، رسانه های جهان واکنشی نشان نمی دهند اما زمانی که ارتش یمن [در دفاع از خود و انتقام] حملات به عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه های غربی مواجه هستیم: «حقوق بشر در خطر است و تجارت جهانی آسیب خواهد دید».
این کارشناس افزود: رفتار غرب در حمایت از رسانه ها، تسلیحات و ارسال موشک های ضد تانک به نازی های اوکراینی موسوم به نیروهای آزوف و از سوی دیگر نادیده گرفتن نسل کشی مردم یمن قابل قبول نیست. “
بهرامی افزود: در چنین شرایطی پرس تی وی باید افشاگری کند و مردم یمن را آگاه کند، البته نه مستقیم و احتمالاً با زبان تند، بلکه به گونه ای که اطلاعات فراوان و تکرار مکرر را در هم آمیخته باشد. . زیرا ذائقه رسانه ای مردم در سراسر جهان سخنان مستقیم را نمی پسندد.
وی با بیان اینکه پرس تی وی نیز برای پوشش این شبکه نیاز به رسانه های مکمل دارد، تاکید کرد: در غیر این صورت وقتی تلویزیونی تنها باشد راحتتر می توان آن را تحریم کرد و نیازی به رسانه های مکمل نیست. باید ایران باشد، اما بهتر است این شبکه مکمل و البته انگلیسی زبان آن طرف ایجاد شود.
این فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی ادامه داد: ایجاد پوششی برای تقویت پرس تی وی چه در تلویزیون و چه در شبکه اجتماعی تفاوتی ندارد اما وجود آن برای اینکه بتوان به پرس تی وی مراجعه کرد و نقش آفرینی کرد، ضروری است. “
عطا بهرامی با اشاره به اینکه پرس تی وی برای افزایش اثربخشی نیاز به افزایش مخاطب دارد، گفت: پرس تی وی به نوعی بازاریابی رسانه ای نیاز دارد و رئیس صداوسیما در حال حاضر رئیس پرس تی وی بوده و با رسانه های بین المللی آشنایی دارد. توجه به این گونه پخش هاست.
این کارشناس بین الملل تصریح کرد: این شبکه می تواند یک سری نظرسنجی انجام دهد و سپس مخاطبان خود را در کشورهای دیگر دسته بندی کند و سپس در شناسایی اولویت های آنها نقش آفرینی کند تا نیازهای رسانه ای این جامعه را برآورده کند تا زمانی که نظرشان را بیان کنند. تلویزیون در آینده سخنان دیگری از این شبکه خواهد پذیرفت.
وی خاطرنشان کرد: مثلاً کشوری را فرض کنید که چالش هایی مانند تنش های سیاسی، نقض حقوق بشر، نسل کشی و… دارد. حالا اگر پرس تی وی بستری شود که این افراد در مورد حقوق خود صحبت کنند، یک جورهایی به این تلویزیون مراجعه می کنند، تماشا می کنند چون وقتی هیچکس به آنها توجهی نکرد، شبکه آنها به کمک آنها آمد. البته ممکن است این نیاز رسانه ای شباهت سیاسی و ایدئولوژیک به ایران نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید