پرونده های Omicron در ایران به زودی به 6 رقم می رسد

پرونده های Omicron در ایران به زودی به 6 رقم می رسد

بر اساس آخرین اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، هفت شهر ایران قرمز، 43 شهر نارنجی و 217 شهر در رنگ زرد هستند. شهرهای کاشان (اصفهان)، فردوس (خراسان جنوبی)، کوم (کم)، ابروخ، اردکان، خاتم، مهریز (یزد) در وضعیت قرمز قرار دارند که بیشتر از استان یزد است و همین امر باعث شده مدارس در این زمینه. استان غایب

از سوی دیگر، طبق آمار وزارت بهداشت، تاکنون نزدیک به شش میلیون نفر حتی یک نوبت واکسن دریافت نکرده اند و حدود هفت میلیون نفر نیز تزریق نوبت دوم واکسن خود را به تاخیر انداخته اند. بر اساس این آمار 60 میلیون و 618 هزار نفر نوبت اول، 53 میلیون و 917 هزار نفر نوبت دوم و 16 میلیون و 175 هزار نفر نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

در همین حال، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز حفاظت محیط‌زیست و کار وزارت بهداشت امروز با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن کراون اجباری می‌شود، گفت: تاج‌گذاری اجباری خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: تلاش می کنیم برای 9 گروه شغلی که در بحث انتقال بیماری بسیار مهم هستند، محدودیت ایجاد کنیم.

در همین حال، سیامک سمیعی، مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، گفت: تعداد مبتلایان به بیماری‌های عروق کرونر قلب در ایران طی یک هفته گذشته چندین برابر شده و سویه اومیکرون به سویه غالب کشور تبدیل شده است.

تعداد عفونت ها به بیش از 100000 در روز می رسد
از سوی دیگر، مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات تاج، به ایلنا گفت: نرخ رشد مبتلایان بسیار بالاست و به سرعت به شش رقم و بیش از 100 هزار نفر در روز خواهد رسید.

وی در مورد پیش بینی مرگ روزانه Omicron در ایران گفت: اصلا غیرمنتظره نیست که تعداد مرگ و میر روزانه ما به بیش از 100 نفر برسد. از طرفی تعداد فوتی ها نیز بعید است به موج دلتا برسد و روزانه 500 تا 600 مرگ تایید شده رسمی خواهیم داشت. به نظر می رسد روزانه بین 100 تا 500 مرگ تایید شده داشته باشیم.

توصیه هایی برای اولویت بندی Astraznka
محمد هاشمی، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، اولویت استفاده از واکسن آسترازنکا را برای نوبت دوم و برای مسافران اعلام کرد.

وی در توئیتی با بیان اینکه تاکنون حدود 11 میلیون دوز از این واکسن در ایران تزریق شده است، گفت: از ابتدا وزارت بهداشت اعلام کرده است که به دلیل برخی عوارض نادر، سایر واکسن ها در سنین زیر 50 سال ترجیح داده می شود. . وی افزود: در ماه‌های اخیر با در دسترس بودن واکسن‌های مختلف، به کشور توصیه شده است که اولویت را به دور دوم (تکمیل دو نوبت) و واکسیناسیون مسافران پس از کسب رضایت فردی بدهد.

این در حالی است که روز گذشته برخی رسانه ها از ممنوعیت تزریق واکسن آسترازنکا در مشهد به دلیل یک مورد فوتی در پی تزریق این واکسن خبر دادند. اما روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شایعه مضر بودن واکسن آسترازنکا را صحت ندارد و قطع موقت تزریق آسترازنکا در مشهد به دلیل عدم وجود مقطعی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید