پروژه شبکه خانگی ارشاد نهایی شد/ مذاکرات طولانی با جبلی


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1891013

وزیر فرهنگ که اخیرا از پروژه ای برای مدیریت شبکه بومی خبر داده بود، گفت: جزییات این پروژه که پس از مذاکرات طولانی به دست آمد، به زودی اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرحی که پیش از این در حوزه نظارت بر شبکه های تلویزیونی خانگی به آن اشاره کرده بود و از سوی وزارت ارشاد ابلاغ و نهایی شد، گفت: این بحث تقریبا تمام شده است و فکر می کنم این بحث تمام شده است. که در روزهای آینده قابل انجام است.» وی از جزئیات آن گفت.

وی درباره مذاکراتی که با پیمان جبلی رئیس صدا و سیما داشته است، گفت: مذاکرات طولانی با آقای جبلی داشتیم و این کار با همدلی انجام می شود و وزارت فرهنگ که متولی اصلی حوزه مدیریت فرهنگی در یک کشور است. کشور، باید این کار را انجام دهد.

اسماعیلی در ادامه گفت: این جمع بندی امروز یک جمع بندی نهایی در دولت است. نهضت موفق حرکتی است که در آن نهادهای فرهنگی مکمل یکدیگر باشند، لذا سعی کرده ایم این کار را به دور از فضای هیاهو و جنجال انجام دهیم و انشاالله به نتیجه نهایی برسد و در ادامه به اطلاع شما برسانیم. یکی دو روز بعد

وزیر فرهنگ که اخیراً به تماشای اپرای «عاشور» نشسته بود، درباره این اپرا نیز گفت: خدا را شکر زیرساخت ها را در سراسر کشور فراهم می کنیم. مجموعه ای شبیه تالار وحدت در ارومیه داریم، هفته گذشته در کرمان بودم و در آنجا مجموعه در حال آماده سازی است. مجموعه ای نیز در مازندران تشکیل و آماده می شود.

وی افزود: با دوستان صحبت کرده ایم تا بنیاد رودکی این آثار را به شهرستان ها بیاورد. این می تواند یک کار مهم باشد. ایده های خوبی با دوستان تهیه کننده و کارگردان عاشورایی مطرح شد. این اپرا اثر بی نظیری است و امیدواریم بتوانیم این گونه آثار را گسترش دهیم و ظرفیت را فعال کنیم. همچنین امیدواریم این آثار محدود به تهران نباشد و راهی شهرستان ها شود. این مراکز کشف شده، بناهای مجلل فرهنگی بوده و ظرفیت اجرای چنین کارهای نادری را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید