پنجمین مسابقه اربعین در البرز برگزار می شود


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891678

ثبت حرکت دسته جمعی راه رفتن خود به خود به زبان هنر.

آزاد فیروزی مدیر مدرسه سینمایی گفت: پنجمین دوره مسابقه اربعین در سه رشته عکس، فیلم کوتاه از دل و شعر با همکاری ستاد دبیرستان افتخار استان البرز و مدرسه فیروزی برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیلوفر فیروزی مدیر آموزشگاه آزاد سینمایی فیروزی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: پنجمین دوره مسابقه اربعین در سه رشته عکس، فیلم کوتاه، فیلم کوتاه و شعر با همکاری ستاد مفاخر استان البرز و مدرسه فیروزی برگزار می شود.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند اربعین را محدود کنند اما این مراسم هر ساله با استقبال بیشتری برگزار می شود زیرا حرکتی مردمی، خودجوش و الهی است.

فیروزی افزود: زبان هنر در پوشش رویداد اربعین بسیار مهم و تاثیرگذار است لذا با نشستی که با مسئولان داشتیم این مسابقه برای انعکاس این رویداد تاریخی در استان برگزار می شود.

مدیر مدرسه تصریح کرد: این مسابقه در سه قسمت حرم عشق (عاشقانه های اربعین، پیاده روی، خاطره، هدیه، نذر توسعه و اعاده ایمان مقدس)، جاماندگان اربعین (دور از حرم، در سراسر موکب های شهرستان است). ، نوستالژی های حسینی اربعین) و موکب های مهربانی (تسلیت، همدردی، کمک صادقانه به تک تک زائران، حمایت از یک خانواده نیازمند، خیریه حسینی) برگزار می شود.

وی گفت: خلاقیت در انتخاب موضوع و دیدگاه شهروندان برای ورود به این رقابت مهم و حیاتی است زیرا گاهی اوقات ساده ترین موضوع می تواند جذاب ترین قاب را بسازد.

فیروزی ادامه داد: پیاده روی اربعین حرکتی تاریخی، خودجوش، طبیعی، مردمی مبتنی بر حماسه حسینی است که مردم در آن نقش اساسی دارند و در آغاز ماه محرم همه برای این پیاده روی الهی آماده می شوند.

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی شاهد شور حسینی برای حضور مردم در این پیاده روی هستیم و هنرمندان نیز باید این مهم را در اجرای آثار مد نظر داشته باشند.

مدیر مدرسه تاکید کرد: مادران به همراه فرزندان، کارکنان، معلمان و همه اقشار خود را برای حضور در این پیاده روی آماده می کنند و این زنجیره همچنان ادامه دارد و همه از شور حسینی سرچشمه می گیرد که پس از قرن ها زنده مانده و به فضل الهی هر روز بر آن افزوده می شود. سال

فیروزی با بیان اینکه نباید هیچ مضمونی از دید هنرمندان پنهان بماند، گفت: باید با تحقق کوچکترین و بزرگ ترین مضامین اربعین حسینی این رسالت بزرگ را به نسل های آینده منتقل کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مسابقه آثار خود را از اول شهریور تا پنجم مهرماه با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره تماس 09368297455 در واتس اپ ارسال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید