پیاده روی اربعین اوج رشد خانواده است


ساعت: 12:21
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893499

زهرا دهقانی گفت: پیاده روی اربعین نهایت سفر معنوی برای قله رشد خانواده و مقدمه ای برای قیام امام عصر (عج) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا دهقانی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار « تیتریک » گفت: پیاده روی اربعین بهترین سفر معنوی برای اوج شکوفایی خانواده و مقدمه ای برای قیام امام عصر (عج) است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب همه اعضای خانواده هدف قیام امام حسین(ع) را می آموزند و تمام مسیر عشق و ارادت وصف ناپذیر امام سوم را می بینند.

دهقانی افزود: پیاده روی اربعین راهی است که نفس در آن رها شده و همه برای رسیدن به هدف تلاش می کنند.

این کارشناس گفت: بار معنوی این سفر از همه سفرهای زندگی بیشتر است و هرکس در این سفر باشد دیگر نمی تواند اربعین را در شهر و استان خود بگذراند.

وی با بیان اینکه عشق به امام حسین(ع) باعث شد عاشقان پیامبر از اول ماه محرم به کربلا سفر کنند، صف پا تهیه می کنند.

دقانی افزود: عشق به امام حسین (ع) و این حرکت عظیم مردمی خدا ترس از دشمن را به دنبال داشته است و استکبار از هر حربه ای برای ضعیف جلوه دادن این پیاده روی استفاده می کند.

این کارشناس گفت: پیاده روی عظیم و مردمی اربعین باعث تعجب معلمان و تاریخ نگاران برجسته جهان شده است که چگونه خون امام حسین (ع) باعث جوشش این عشق شده است.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین امسال پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا بسیار بزرگتر می شود، اظهار داشت: امروز همه خانواده ها در اقصی نقاط جهان خود را برای شرکت در این پیاده روی آماده کرده اند و کودکان نیز چمدان های خود را آماده کرده اند.

دقانی در پایان خاطرنشان کرد: حضور کودکان و نوجوانان در پیاده روی اربعین بسیار حائز اهمیت است و شور حسینی را افزایش می دهد، فقط والدین باید به این سفر توجه ویژه داشته باشند و هدف از قیام امام حسین را به خوبی برای آنها توضیح دهند. این نسل ممکن است در آینده راه سیدالشهدا(ع) را ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید